عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی حذف کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را زیرسوال بردن تلاش‌ها در عرصه قانونگذاری دانست.

حذف کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زیرسوال بردن تلاش‌ها در عرصه قانونگذاری استعشرت شایق، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تلاش‌ اصلاح‌طلبان برای حذف کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برخاسته از یک قانون مدون و طی شده در مراحل خاصی است اما  اینکه خود تشکیلات بیاید و تشکیلات احزاب را نشانه بگیرد، این به معنای بر شاخه نشستن و زدن ریشه است.

وی افزود: اگر احزاب بتوانند جایگاه اصیل خودش را حفظ کنند و نقش بی بدیل خود را  ارتقا دهند، این مسئله هم برای کشور خوب است و هم می‌تواند تمرینی برای کار تشکیلاتی افراد در کشور باشد.

شایق با بیان اینکه ایجاد نظام حزبی باعث پاسخگویی نمایندگان مجلس و دولت به مردم می‌شود، تصریح کرد: زمانی که یک نماینده از یک حزب و تشکیلات معرفی می‌شود و با رای مردم انتخاب می‌شود علاوه بر پاسخگو بودن به مردم باید آن اعتبار و تشکیلات حزبش را مدنظر داشته باشد و بداند اگر در آن چهارچوب‌ها خوب عمل نکند و در جریانات نارضایتی مردم نقش داشته باشد، آن تشکیلات از آن فرد روی بر می‌گردانند، پس قوام تشکیلات در نقش‌های مختلف سیاسی به این مسئله بستگی دارد.

شایق خاطرنشان کرد: اگرچه این تفکر هنوز به شکل ریشه‌ای و فراگیر در کشور ما جا نیافتاده است، اما اگر ما بخواهیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را که قوای سه گانه در آن حضور دارند و به نوعی قوام قانونی دارد، تعطیل کنیم، این مسئله توهینی به شاکله تشکیلات است.

وی با بیان اینکه حذف کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زیرسوال بردن سال‌ها تلاش در عرصه قانونگذاری است، خاطرنشان کرد: این حرکتی ناپسند است و بیشتر به تضعیف نقش احزاب می‌انجامد تا اینکه آن را تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار