امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها نسبت به روز گذشته با کاهش ۳۰۰ تومانی به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

 کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/قیمت مرغ در ۱۵ روز آینده به تعادل می‌رسدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته‌های اخیر قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز و مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شد که اقدامات تنظیم بازار دولت تاکنون تاثیر چندانی در بازار نداشته است.

با توجه به آنکه اظهار نظر‌های متفاوتی برای نرخ مرغ گرم در خرده فروشی‌ها از سوی مسئولان مطرح می‌شود، اما مرغداران می‌گویند که به سبب افزایش هزینه‌های تولید این نرخ جوابگو نیست.

امروز قیمت مرغ نسبت به روز گذشته روند نزولی به خود گرفته است که پیش بینی می‌شود این افت قیمت همچنان در بازار ادامه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار مرغ/قیمت مرغ به ثبات رسید


رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی معتقد است که میزان جوجه ریزی نسبت به دوره‌های قبل نه تنها کاهش نیافته است بلکه به سبب افزایش جوجه ریزی و ازدیاد عرضه از اواخر ماه، قیمت به نرخ واقعی خود که حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، می‌رسد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می‌رویم تا از آخرین وضعیت بازار مرغ و قیمت طی روز‌های آتی در بازار با خبر شویم:

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۳ هزار، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۳ هزار و ۲۰۰ و خرده فروشی ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۳ هزار و ۳۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است.

یک منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۵ هزار، سینه بدون کتف ۲۷هزار و فیله مرغ  ۲۸هزار تومان است.

وی کاهش تقاضا در برابر عرضه را دلیل اصلی افت ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، هزینه‌های حمل و نقل و کاهش جوجه ریزی نمی‌توان پیش بینی خاصی را راجع به وضعیت بازار مرغ طی روز‌های آتی داشت.

این منبع آگاه قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت واقعی هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۹ هزار و ۸۰۰ و وزیر جهاد کشاورزی ۱۰ هزار تومان اعلام می‌کند.

 کمبودی در عرضه مرغ نداریم/ قیمت مرغ در چند روز آینده به تعادل می رسد

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون نرخ فروش نقدی هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و فروش مدت دار ۹ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۳ هزار، غرفه‌های میادین میوه و تره بار ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده، نا گفته نماند که قیمت مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

وی افزود: امروز قیمت مرغ گرم در میدان بهمن و خرده فروشی‌ها نسبت به روز گذشته به سبب کاهش تقاضا در برابر عرضه ۳۰۰ تومان اُفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه اظهار نظر‌های متفاوتی برای قیمت واقعی مرغ در بازار وجود دارد، افزود: ستاد تنظیم بازار نرخ واقعی هر کیلو مرغ گرم را ۹ هزار و ۸۰۰ و وزیر جهاد کشاورزی ۱۰ هزارتومان اعلام می‌کند، درحالیکه به سبب افزایش هزینه‌های تولید این نرخ مورد قبول تشکل‌ها نیست.

یوسفی قیمت واقعی هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در ۱۵ روز آینده به نرخ تعادلی خود در بازار برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید به شدت بالاست، بیان کرد: در شرایط فعلی، کارخانه‌های خوراک دام دو شماره حساب برای واریز مبلغ نهاده‌های دامی به مرغداران می‌دهند چرا که آن‌ها ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت نهاده‌ها را بالاتر از قیمت پشتیبانی امور دام در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند.

وی، ازدیاد تقاضا و نوسان قیمت سایر محصولات پروتئینی را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر اعلام کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، اظهار کرد: هم اکنون قیمت مرغ به سبب افزایش عرضه در برابر تقاضا با روند نزولی در بازار روبرو شده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: طی روز‌های اخیر مجددا کامیون داران برای حمل نهاده‌های دامی مبلغی بالاتر از بارنامه دریافت می‌کنند که مرغداران برای جلوگیری از گرسنگی مرغ ها، چاره‌ای ندارند جز اینکه تن به خواسته کامیون داران بدهند.

وی در پایان قیمت هر کیلو ذرت تحویل مرغداران را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۲ دی ۱۳۹۷
به فکر مردم نیستن چراااااااااااااااااا/
آخرین اخبار