مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیش از ۵۵۰۰ شغل با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح‌های روستایی و عشایری در استان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، موسی بی‌باک مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکنون ۳ هزار و ۲۷۱ طرح بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که برای ۴ هزار و ۹۴۶ نفر اشتغالزایی شده است.

وی افزود: در بحث اشتغال فراگیر تاکنون ۱۲۱ طرح ارائه شده که بیش از ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. این تسهیلات ۵۷۳ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

بی‌باک با اشاره به راستی‌آزمایی طرح‌ها و تسهیلات پرداختی اظهار داشت: با حضور نمایندگان فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی راستی‌آزمایی انجام می‌شود و مجریانی که از این تسهیلات استفاده کردند اگر به تعهدات خودشان عمل نکند در مرحله نخست به آنان فرصت داده و در مرحله بعد با خاطیان برخورد قانونی و اعمال قانون می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با هماهنگی‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است، شروع شد. انتظار داریم که از این فرصت، کارفرمایان و دانش‌آموختگان دانشگاهی استفاده کنند.

بی‌باک گفت: کارفرمایانی که از ظرفیت دانش‌آموختگان در بنگاه‌های اقتصادی استفاده کنند به مدت یک سال پس از جذب، از سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند. در بحث طرح کارورزی بعد از ۶ ماه اگر کارفرما تمایل و رغبت به جذب نیرو داشت به مدت ۲ سال از تخفیف بیمه سهم کارفرما نیز برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این فرصت خوبی است که موجب ترغیب و تشویق کارفرمایان و موجب مهارت‌افزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام/م

تخفیف بیمه برای کارفرمایان

برچسب ها: وزارت کار ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.