رئیس مرکز تحقیقات سیاست علم و فناوری کشور خبر داد؛

میزان ارتباط علم با جامعه عامل قدرت گرفتن علم/ نباید علم را در جمع عالمان و دانشمندان منحصر کنیم

احمدی گفت: قدرت گرفتن علم در جامعه و رونق علم در یک کشور به میزان ارتباط علم با جامعه و تاثیر آن در جامعه بستگی دارد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید احمدی ظهرامروز (چهارشنبه) در جمع مدیران موزه‌های دانشگاهی کشور اظهار کرد: لازمه شکل گیری دانشگاه‌های با مسئولیت اجتماعی بالا، تعامل با عموم مردم جامعه است که موزه‌های علم و فناوری در این زمینه نقش اساسی دارند.
 
رئیس مرکز تحقیقات سیاست علم و فناوری کشور تاکید کرد: قدرت گرفتن علم در جامعه و رونق علم در یک کشور به میزان ارتباط علم با جامعه و تاثیر آن در جامعه بستگی دارد و قدرت علم در جوامع توسعه یافته از همین ناحیه اتفاق افتاده است.
 
وی گفت: نباید علم را در جمع عالمان و دانشمندان منحصر کنیم که در این صورت رشد آن نیز محدود خواهد شد و در همین راستا است که در جوامع غربی، در دانشگاه‌ها به روی مردم باز است و ارتباط دانشگاه‌ها با بدنه جامعه برقرار است.

موزه‌های دانشگاهی مکانی برای نمایش اختراعات علمی نیستند

احمدی گفت: موزه‌های علم و فناوری و موزه‌های دانشگاهی مکانی برای نمایش اختراعات علمی نیستند بلکه در این موزه‌ها با استفاده از ابزار‌های هنری و رایانه ای، کاربرد اختراعات به مردم نمایش داده می‌شود و مردم در یک ارتباط ساده، علم و دانش را لمس می‌کنند.
 
رئیس مرکز تحقیقات سیاست علم و فناوری کشور، شناخته شدن بیشتر جایگاه موزه‌های علم و فناوری و موزه‌های دانشگاهی را برای مسئولان مراکز آموزش عالی و عموم مردم، افزایش ارتباط با موزه‌های علمی دنیا و به کارگیری متخصصان و افراد با تجربه در موزه داری را در توسعه موزه علم و فناوری در ایران بسیارموثر دانست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار