رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد: پس از شکست داعش، نیروهایمان را به آهستگی از سوریه باز می‌گردانیم و روسیه و ایران نمی‌خواهند آمریکا از سوریه خارج شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در کاخ سفید درباره بازگرداندن نظامیان آمریکا از سوریه مدعی شد: پس از شکست داعش، نیروهایمان را به آهستگی از سوریه باز می‌گردانیم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد هر کاری که آمریکا در سوریه انجام می‌دهد، به نفع ایران و روسیه تمام می‌شود و مسکو و تهران نمی‌خواهند آمریکا از سوریه خارج شود.

ترامپ در ادامه اضافه کرد: همه می‌گویند اگر ما داعش را از بین نبریم، آن‌ها به کشور ما می‌آیند. بسیار خوب، احتمال این خیلی کم است. ولی آن‌ها (داعشی‌ها) به ایران هم می‌روند که [این کشور] بیشتر از ما از داعش متنفر است. آن‌ها به روسیه هم می‌روند که بیشتر از ما از داعش متنفر هستند. پس ما داریم برای آن‌ها داعش را می‌کشیم.

او سپس ادعا‌ها درباره اینکه ایران پس از خروج آمریکا از برجام به کشوری متفاوت تبدیل شده را تکرار کرد و گفت: «ایران نسبت به زمانی که من رئیس‌جمهور شدم به کشور بسیار متفاوتی تبدیل شده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: من به توافق هسته‌ای وحشتناک ایران پایان دادم. این توافق پس از ۸ سال به ایران حق مشروع دستیابی به سلاح هسته‌ای را می‌داد.

ترامپ درباره مذاکره با ایران نیز گفت: می‌دانید که دوست دارم با ایران مذاکره کنم. آن‌ها هنوز آماده نیستند، ولی آماده می‌شوند!

او در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد ممکن است دولت برای «یک مدت طولانی» تعطیل بماند. ­

ترامپ در پاسخ به سوالی در مورد قبول توافق کمک مالی دولتی به ارزش کمتر از پنج میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی اعلام کرد این رقم بسیار ناچیز است.

او همچنین به مسئله کره شمالی اشاره کرد و گفت  نامه‌ای عالی از کیم جونگ اون دریافت کرده است و انتظار دارد به زودی با رهبر کره شمالی دیدار کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: ممکن بود جنگ جهانی سوم را با کره‌ شمالی داشته باشیم اما الان روابط خوبی با کیم جونگ اون دارم. هیچگاه بر سرعت روند خلع سلاح هسته‌ای تاکید نداشته‌ام.

ترامپ در جمع اعضای کابینه خود از ارائه تقویم زمانی درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خودداری کرد. وی تاکید کرد آمریکا قصد دارد از نیروهای کرد هم‌پیمانش در سوریه محافظت کند.

روی میز ترامپ در هنگام ایراد این سخنان پوستری ضدایرانی قرار داشت که او چند ماه پیش برای هشدار درباره آغاز تحریم‌های ایران از آن در توئیتر استفاده کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار