معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در ۸ ماه امسال یک و شش دهم درصد از سهم صادرات استان از گمرکات کشور به بخش کشاورزی اختصاص داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گفت: در ۸ ماه امسال یک و شش دهم درصد از سهم صادرات استان از گمرکات کشور به بخش کشاورزی اختصاص داشت که باید برای تقویت و فعالسازی بیشتر ظرفیت‌های این بخش اقدام شود.

حبیبی افزود: در این مدت ۸۱ درصد از سهم صادراتی استان به کالا‌های صنعتی و ۱۶ و هفت دهم درصد نیز به صنایع تبدیلی اختصاص داشته است.

وی با اشاره به برخی درخواست‌های صادرکنندگان استان قزوین، اضافه کرد: بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی برای صادرکنندگان است و باید با اهتمام و جدیت بیشتری برای تخصیص اعتبارات و تسهیلات به صادرکنندگان استان اقدام کند.

معاون امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه تولید و اشتغال استان در دست صادرکنندگان است، گفت: در همین زمینه به دنبال صدور کارت تردد ویژه صادرکنندگان نمونه استان هستیم تا بدون واسطه و در سریعترین زمان به استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل ستادی و روسای بانک‌ها دسترسی داشته باشند.

حبیبی در باره راه اندازی طرح هاب لجستیگ قزوین، افزود: به دستور استاندار کمیته‌ای در این زمینه با دبیری راه و شهرسازی و با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تشکیل شده است و باید براساس سند آمایش سرزمینی طرح را بررسی و دنبال کنند.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.