رسانه‌های سوری گزارش دادند در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی ریف استان دیرالزور، ۱۱ عضو یک خانواده سوری به شهادت رسیدند.

شهادت 11 عضو یک خانواده سوری در بمباران جنگنده‌های ائتلاف آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی بار دیگر مناطق مسکونی استان دیرالزور را بمباران کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی در اقدامی تجاوزکارانه دیگری روستای شفا در استان دیرالزور را بمباران کردند که در پی آن ۱۱ عضو یک خانواده به شهادت رسیدند.

نیرو‌های ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون در سوریه حضور دارند و تاکنون صدها غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند.

دولت روسیه بارها به حضور غیرقانونی ائتلاف آمریکایی در این کشور اعتراض کرده و از سازمان ملل خواسته است تا اقدامات لازم را برای پایان‌دادن به کشتار افراد غیرنظامی ازسوی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی انجام دهد.

رسانه‌های دولتی سوریه همچنین ۱۷ آبان ماه گزارش دادند که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی منازل مسکونی در روستایی نزدیک شهر «هجین» در دیرالزور را بمباران کردند که در پی آن بیش از ۴۰ نفر از جمله چند کودک کشته شدند.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه  در ۱۴ آبان از کشته شدن ۲۶ غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی آمریکا به شهرک هجین در شرق سوریه خبر داد.

۱۲ آبان نیز رسانه‌های سوری گزارش دادند در حمله جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگیِ آمریکا به شهر «هجین» در دیرالزور، دست‌کم ۱۵ غیرنظامی کشته شدند.

همچنین خبرگزاری سانا در اواخر مهرماه اعلام کرد در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی در استان دیرالزور، دست‌کم ۶۲ غیرنظامی کشته شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار