امام جمعه خوی گفت:تمامی نهضت‌ها و انقلاب‌های شیعه در تاریخ ریشه اعتقادی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران با رعایت کردن تقوا با اشاره به ۱۷ دیماه سالروز اجرای توطئه انگلیسی کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ گفت: در ارتباط با موضوع کشف حجاب بوسیله نوکر بی اختیار انگلستان یعنی رضاخان در سال ۱۳۱۴ ش. تاکنون مطالب زیادی گفته و نوشته شده است.

نقش اساسی ۱۹ دی قم در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی

خطیب نماز جمعه با اشاره به ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ در حوزه علمیه قم اظهار داشت: به دنبال رحلت مشکوک فرزند امام مرحوم آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در نجف یک حرکت خودجوش در نوع شهر‌های ایران در حمایت از حضرت امام ره و علیه رژیم طاغوت به وجود آمد و مجالس گرامیداشت آن مرحوم در مساجد شهر‌ها و رهبری روحانیت برگزار گردید.
 
وی در ادامه گفت: لذا رژیم از این حرکت عصبانی گردید و از جمله اقدامات احمقانه‌ای که انجام داد روز ۱۷ دی ماه سال ۵۶ یک مقاله توهین آمیز به نام استعمار سرخ و سیاه علیه حضرت امام در روزنامه اطلاعات چاپ کردند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد:این اقدام موجب گردید ۱۹ دی ماه حوزه علمیه قم و بازار تعطیل گردید و مردم و طلاب به منازل مراجع و شخصیت‌های برجسته علمی از جمله مراجع مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی حرکت کردند.
 
مسئول مدارس علمیه خوی در بخش دیگر از خطبه دوم با اشاره به حرکت ۱۹ دی ماه سال ۵۶ در ارتباط با قیام‌های شیعه در طول تاریخ اشاراتی کردوگفت: چرا استعمارگران غربی و اروپایی این همه از انقلاب اسلامی می‌ترسند و درنهایت علیه ارزش‌های انقلابی سمپاشی می‌کنند و رسانه‌ها و ضد انقلاب را وادار می‌سازند تا این همه علیه نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن فحاشی کنند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه همین بحث اظهار داشت:می توان با قاطعیت تمام و با استدلال و اقامه دلیل و برهان اثبات کرد تمامی نهضت‌ها و قیام‌هایی که بعد از حماسه عاشورا از ناحیه شیعیان در طول تاریخ به وجود آمده است همه آن‌ها ریشه دینی و اعتقادی داشته بلکه علت العلل آن‌ها دین و اعتقاد بوده و سایر علت‌ها در مرحله بعدی قرار داشتند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.