بخشدار دهدز از توابع شهرستان ایذه نسبت به خطر رانش زمین در روستای میراحمد غریبی‌ها در این بخش هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن البرزی، بخشدار دهدز با حضور در روستای میراحمد غریبی‌ها به منظور بررسی این روستا گفت: روز گذشته گزارش‌هایی از ترک خوردگی منازل در این روستا به ما داده شد که با حضور در این روستا به بررسی گزارش‌ها اقدام نمودیم.

وی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد چندین منزل مسکونی دچار ترک‌خوردگی شده است و می‌توان گفت بدلیل خطر رانش زمین دیگر میراحمد غریبی‌ها قابل سکونت نیست، ما این موضوع را پیش از این بار‌ها با مسئولان متولی در میان گذاشته‌ایم.

البرزی با بیان اینکه این بخشداری بودجه‌ای برای جابجایی روستای میراحمد در اختیار ندارد اذعان داشت: وظیفه جابجایی این روستا بر عهده سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو است، وضعیت خطرناک میر احمد چندین بار برای این ارگان‌ها تشریح شده است، اما تاکنون جابجایی این روستا انجام نشده است.

گفتی است؛ در نشست شهریور ماه سال گذشته مدیریت بحران استان خوزستان در دهدز مقرر شده بود با توجه به مطالعات زمین شناسی و آثار رانش و خطرات احتمالی روستای میراحمد غریبی ها، ساکنان این روستا به مکانی امن جابجا شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.

شایان ذکر است؛ اوایل ماه گذشته، ۵ خانه روستایی در روستای میراحمد غریبی‌ها به دلیل بارش باران و جنس خاک منطقه تخریب شد، اما در این حادثه به کسی صدمه وارد نشد.

انتهای پیام/گ

هشدار رانش زمین در روستای میراحمد غریبی ها

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.