امام جمعه اشکذر گفت: حجاب نقش بسیار مهمی در حفظ هویت فرهنگی مسلمانان دارد و به همین خاطر دشمنان تلاش کردند تا با اجرای فرمان کشف حجاب رضاخان، نقش تحکیم خانواده را در بین ملت ایران از بین ببرند.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام محمدرضا طالبیان امام جمعه اشکذر به ۱۷ دی ماه سالروز اجرای فرمان کشف حجاب زنان توسط رضا خان اشاره و گفت: حجاب نقش بسیار مهمی در حفظ هویت فرهنگی مسلمانان دارد و به همین خاطر دشمنان و وابستگان به رژیم پهلوی تلاش کردند تا با اجرای اجباری این قانون نقش تحکیم خانواده را در بین ملت ایران از بین ببرند که با مقاومت و هوشیاری به موقع مردم این توطئه آن‌ها خنثی شد.

حجت الاسلام طالبیان با اشاره به احادیث و روایات، نقش مردان در امور زندگی و به ویژه حجاب خانواده را مهم ارزیابی کرد و افزود: رفتار خوش و خوب با خانواده، گشاده دست بودن و غیرت داشتن به معنای اینکه اعضای خانواده خود را در مقابل آسیب‌های اجتماعی محیط بیرون نگه داشتن از جمله این وظایف است.

امام جمعه اشکذر با تاکید بر نقش نظام اسلامی برای توجه هر چه بیشتر به مقوله حجاب بیان کرد: آگاهی بخشی در خصوص حجاب مبحث مهمی است که باید مورد توجه نظام اسلامی و دولت مردان قرار گیرد چرا که دشمنان تلاش می‌کنند تا شبهات مختلفی را پیرامون این مقوله القا کنند تا مردم نسبت به حجاب بد بین شوند.

وی ادامه داد: گاهی باید به عنوان پدر و یا مادر و حتی بزرگ فامیل به کسانی که در بین اقوام نسبت به مقوله حجاب غافل هستند تذکر داد و آن‌ها را نسبت به جایگاه مقدسی که حجاب در دین اسلام دارد آگاه کرد و این امر مستلزم تبیین حقیقت حجاب برای خانواده هاست که حدود آن بیان و گفته شود که حجاب نه تنها برای زنان محدودیت نیست بلکه یک زینت و ارزش به شمار می‌رود.

خطیب نماز جمعه اشکذر ترویج فرهنگ غیرت را از دیگر وظایف نظام اسلامی دانست و گفت: غیرت باید به عنوان یکی از فضائل و کمالات انسانی برای خانواده‌ها و به ویژه مردان به خوبی بیان شود و مردان بدانند که در صورت اینکه نسبت به غیرت خانواده خود کوتاهی کنند سرنوشت ناموسشان را به فساد و تباهی خواهند کشاند.

حجت الاسلام طالبیان توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر وظیفه نظام اسلامی در قبال مقوله حجاب عنوان و تصریح کرد: تذکر زبانی و شروع آن از بین خانواده‌ها می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای جلوگیری از گسترش بی حجابی در سطح جامعه باشد و اجرای این فریضه مستلزم همکاری نظام اسلامی و مردم است.

وی به به دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و افزود: در ۱۹ دی ماه و در پی توهین به یکی از مراجع بزرگ در یکی از روزنامه‌های کشور مردم قم تظاهرات گسترده‌ای را بر علیه رژیم منحوس پهلوی به راه انداختند و از سوی دیگر حماسه ۹ دی هم در پی توهین به مقدسات دینی بود که مردم را به صحنه آورد.

خطیب نماز جمعه اشکذر گفت: ملت ایران با خلق حماسه‌های مختلف در دوران چهل ساله انقلاب و با تحمل سختی‌ها و مشکلات امروز با عزت و سربلندی در دنیا حرفی برای گفتن دارند و حتی الگویی برای سایر کشور‌های دنیا برای مبارزه با استکبار به شمار می‌روند که این نقطه قوت در کنار وحدت و همبستگی مردم و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب به دست آمده است.


انتهای پیام/ ا

توجه دولت مردان به حجاب در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار