فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان خواستار تسریع در روند تشکیل کابینه این کشور و نیز دعوت از سوریه برای شرکت در نشست اقتصادی عربی شد.

فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان خواستار تسریع روند تشکیل دولت و ارتباط با سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان خواستار تسریع در روند تشکیل کابینه این کشور و نیز دعوت از سوریه برای شرکت در نشست اقتصادی عربی شد.

فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان نشست هفتگی خود را در نخستین روزهای سال جدید میلادی، با درخواست بررسی تحولات گذشته آغاز کرد و درباره ادامه اوضاع سیاسی و اقتصادی کنونی در لبنان بخصوص تشکیل نشدن کابینه هشدار داد.

ایهاب حماده، عضو فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان، گفت: زمان آن فرارسیده است که دولت جدید لبنان تشکیل و امور کشور ساماندهی شود تا فرصت های مناسب که باید غنیمت شمرده شوند، از دست نروند.

در ادامه گزارش آمده است: فراکسیون پارلمانی حزب الله تاکید کرد پیروزی محور مقاومت ایجاب می کند با سوریه همکاری شود که این امر با توجه به تسریع بازگشت کشورهای عربی به سوریه، به نفع لبنان خواهد بود.

ایهاب حماده افزود: فراکسیون حزب الله معتقد است دعوت از سوریه برای شرکت در نشست اقتصادی عربی که در لبنان برگزار می شود، برای بیروت اهمیت زیادی دارد. زیرا این مسئله نه تنها باعث قوی‌تر شدن لبنان می شود بلکه از نظر راهبردی هم به صلاح این کشور است. بخصوص که فضای مثبتی در کشورهای عربی در قبال سوریه شکل گرفته است و کشورهای عربی روند بازگشت به سوریه را تسریع کرده اند.

فراکسیون حزب الله همچنین بر ضرورت تقویت انسجام ملت فلسطین برای مقابله با متجاوزان تاکید و از ثبات سیاسی در عراق استقبال کرد. این فراکسیون حمایت خود را نیز از ملت یمن در مقابله با حملات آمریکا و رژیم سعودی به این کشور، اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار