یک کارشناس آمریکایی اعلام کرد میان مقامات امنیتی این کشور بر سر موضوع خروج از سوریه اختلاف‌نظر وجود دارد و فقط مایک پمپئو با این تصمیم موافق است.

اختلاف‌نظر مقامات امنیتی آمریکا درباره خروج نظامیان این کشور از سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جاشوا لاندز» مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه اوکلاهامای آمریکا معتقد است درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حتی میان مقامات امنیتی آمریکا اختلاف‌نظر وجود دارد، اما مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور با دونالد ترامپ هماهنگ است.

جاشوا لاندز درباره اختلاف‌نظر آمریکا و ترکیه درباره سوریه گفت: معتقدم دونالد ترامپ در این باره سخنش را بیان کرده و بر اساس آن آمریکا از سوریه خارج می‌شود، اما در موضوع سوریه میان واشنگتن و آنکارا اختلافاتی مشاهده می شود به همین دلیل پمپئو گفته است آمریکا نمی خواهد نیروهای ترکیه و کُردها با هم رو در رو شوند. به نظر می‌رسد تلاش‌هایی در دستور کار قرار گرفته است تا به صورت توافقی منطقه مرزی میان سوریه و ترکیه تحت کنترل قرار بگیرد، اما آنچه قابل توجه است چشم‌اندازهای متفاوت در طرف‌های متقابل است. می دانیم ترکیه درباره فعالیت گروه‌های مسلح کُرد در مجاورت مرزها نگرانی‌هایی دارد و معتقد است یگان‌های مدافع خلق کُرد نباید در مرزها فعال باشند و با حزب کارگران کردستان هماهنگی کنند.

وی در ادامه افزود: می‌دانیم پمپئو در این زمینه با ترامپ بسیار هماهنگ است، اما افراد دیگری تصمیم ترامپ را نمی‌پسندند و معتقدند او باید نیروهایش را در سوریه حفظ کند. در موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه حتی میان مقامات امنیتی آمریکا هم اختلاف نظر وجود دارد، اما اردوغان با ترامپ درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه و برخی از تدابیری که باید در پس از خروج نیروهای آمریکایی عملی شود، توافق کرد. ترامپ معتقد است جنگ‌های بیهوده‌ای در خاورمیانه اتفاق افتاد و تمایل ندارد آمریکا در این جنگ ها مشارکت داشته باشد.

دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرده است که تصمیم دارد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند، این تصمیم ترامپ واکنش‌های داخلی و خارجی بسیاری را در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار