فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه امسال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان ۷۴ درصددر مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان این که در سال جاری ۷۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان دچار حریق شد، گفت: در ۹ ماهه امسال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان ۷۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

وی افزود: در سال گذشته ۲۸۹ هکتار عرصه طبیعی استان طعمه حریق شده بود که امسال با همکاری جوامع محلی و مسئولان سطح آتش سوزی‌ها کاهش یافته است.

سرهنگ ا حیاتی با اشاره به کاهش رفع تصرف ۹۰ هکتار از زمین‌های ملی استان در ۹ ماهه امسال گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: سال گذشته در همین مدت ۱۸۵ هکتار زمین ملی رفع تصرف شده بود.

وی با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی در شمار پرونده‌های تشکیل شده در این یگان افزود: در ۹ ماهه امسال ۵۷۰ فقره پرونده قضایی در زمینه تخلف‌های منابع طبیعی تشکیل شده است که این رقم در سال گذشته ۷۳۰ فقره بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار داشت: شخم و شیار در عرصه‌های طبیعی، بیشترین عنوان تخلف‌ها را به خود اختصاص داده است که بیشتر در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان بوده است.

گفتنی است: گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

انتهای پیام / ب 

امسال ۵۷۰ فقره پرونده قضایی در زمینه تخلف‌های منابع طبیعی در خراسان شمالی تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.