مدیرکل شیلات بوشهر گفت : ۲۰ هزار تن میگو در سطح ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار پرورشی از اراضی ساحلی و استخرهای پرورشی استان بوشهر برداشت و ۸۰ درصد آن به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه شهرستان‌های ساحلی این استان دارای مزرعه پرورش میگو است ،گفت: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر در قالب ۱۰ سایت و ۲۹۰ مزرعه در امر پرورش میگو فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عملیات پرورش میگو با تولید بچه میگو و ذخیره سازی در استخر‌های پرورشی از اردیبهشت آغاز می‌شود، تصریح کرد: امسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان بوشهر ذخیره شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۷ هزار هکتار مزرعه میگو به بخش خصوصی واگذار و به بهره برداری رسیده تصریح کرد: امسال ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ساحلی به پرورش میگو اختصاص یافت که برداشت میگو از ابتدای شهریور آغاز شده است.

زنده‌بودی با اشاره به افزایش برداشت میگو از اراضی پرورشی نسبت به سال قبل افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن میگو از استخر‌های پرورشی استان بوشهر برداشت شده که پیش بینی می‌شود برداشت میگو نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی یابد.

وی، از صادرات بیش از ۸۰ درصد میگوی پرورشی خبرداد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۶ هزار تن میگوی پرورشی استان بوشهر به کشور‌های چین، قطر، دبی، کویت و دیگر کشور‌های آسیایی به صورت تازه و بسته‌بندی صادر شده است.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

تولید ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی از اراضی ساحلی استان بوشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.