برگزاری ۱۱ دوره آموزش مهارتی در زندان سبزوار

رئیس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار گفت: طی شش ماه خرداد تا آبان ۹۷، ۱۱ دوره آموزش مهارت در زندان سبزوار برگزار شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد بسکابادی رئیس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار افزود: در راستای توجه به آموزش و توانمندسازی زندانیان و ایجاد انگیزه در مسیر اشتغال مولّد، با پیگیری‌های بعمل آمده و همیاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سبزوار، از خرداد تا آبان ۹۷، یازده دوره آموزشی در زندان سبزوار برای مددجویان به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع و کارآمد برای مددجویان، ادامه داد: خوشبختانه با تعامل خوبی که میان زندان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سبزوار وجود دارد همواره شاهد گسترش برنامه‌های حرفه آموزی در زندان می‌باشیم.

رئیس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار بیان داشت: در همین راستا در مدت مذکور، ۱۷۹ مددجو و ۱۸ نفر سرباز وظیفه این زندان، در ۱۱ دوره کلاس مهارت آموزی شرکت نموده‌اند و از ۱،۱۸۱ ساعت آموزش مهارتی بهره‌مند شده اند.

بسکابادی گفت: این دوره‌ها شامل برق ساختمان، بنای سفتکاری و کاشی، امداد و کمک‌های اولیه، زراعت گوجه فرنگی، جوشکاری قطعات، جوشکاری ساختمان، سیم کشی برق ساختمان، دوخت لباس نازک زنانه، آرایش و پیرایش زنانه، شیرینی پزی و خیاطی زنانه بوده که مورد استقبال مددجویان و سربازان قرار گرفته است.

وی فعالیت‌های حرفه آموزی در زندان را به عنوان یک مسئله مهم در بازپروری شخصیت زندانی نام برد و تصریح کرد: در این دوره ها، زندانیان ضمن کسب مهارت صاحب شغل شده و در بازگشت سعادتمندانه به جامعه معیشت خود و خانواده را تأمین می‌نمایند.

انتهای پیام//م. ص.
 


دوره آموزشی در زندان سبزوار

برچسب ها: زندان ، اموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.