منابع نظامی ارتش برزیل مخالفت خود را با ایجاد یک پایگاه نظامی آمریکایی در خاک این کشور، اعلام کردند.

مخالفت ارتش برزیل با اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره امکان احداث پایگاه نظامی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک افسر ارشد ارتش برزیل در گفتگو با خبرگزاری «رویترز»، اعلام کرد نیروهای مسلح برزیل مخالف اظهارات اخیر رئیس‌جمهور جدید این کشور درباره امکان احداث پایگاه نظامی آمریکا در خاک برزیل هستند.

به نوشته رویترز، «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهور راستگرای جدید برزیل که هفته گذشته همزمان با آغاز سال نو میلادی، به صورت رسمی کار خود را شروع کرد روز پنج‌شنبه در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد مایل است اجازه احداث یک پایگاه نظامی آمریکایی در خاک برزیل را صادر کند تا از این طریق با نفوذ روسیه در ونزوئلا مقابله شود؛ اقدامی که نشاندهنده چرخشی آشکار در سیاست خارجی برزیل است.

یک افسر ارشد ارتش برزیل که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با رویترز اعلام کرد ارتش برزیل مخالف احداث پایگاه نظامی آمریکا در خاک این کشور است. او همچنین افزود: افسران ارتش برزیل که حافظان غیرتمند و همیشگی حاکمیت ملی هستند، از امکان تسلیم بخشی از خاک کشور برای احداث یک پایگاه (کشور خارجی) شگفت‌زده شده‌اند.

بنا به گزارش رویترز، «میجور سیلویا»، سخنگوی وزارت دفاع برزیل، نیز اعلام کرد: «رئیس‌جمهور تاکنون درباره این موضوع با وزیر دفاع گفتگویی نداشته است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
مث اینکه برزیلیا دوست دارن برده آمریکا باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۶ دی ۱۳۹۷
خب باقبول این پایگاه ها مثل ژاپن وکره جنوبی زیر یوغ آمریکایی ها خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۶ دی ۱۳۹۷
مث اینکه کلا برزیلیا میخوان بشن نوکر آمریکا
آخرین اخبار