به مناسبت شانزدهم دی سالروز گرامیداشت شهدای هویزه، ویدئویی قدیمی از بازدید رهبر انقلاب از این منطقه عملیاتی را مشاهده می‌کنید.

بارگاه شهدای مظلوم هویزه وسیله‌‌ای برای توجه به قدرت لایزال الهیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز شانزدهم دی ماه سالروز حماسه آفرینی شهدای هویزه  یعنی شهید محمد حسین علم الهدی و دیگر همرزمان وی در این منطقه عملیاتی است.

عملیاتی که در منطقه عملیاتی هویزه انجام شد، با نام نصر مشهور است و این عملیات پس از ۱۵ دقیقه اجرای آتش در ساعت ۱۰صبح روز ۱۵دی ماه ۱۳۵۹ با حمله هماهنگ شده تیپ ۳ همدان از محور جاده حمیدیه - سوسنگرد و تیپ ۱ قزوین از جنوب هویزه آغاز شد.

تیپ‌۳ که حمله خود را از منطقه ابوحمیده آغاز کرده بود، به سرعت به سوی مواضع دشمن پیشروی کرد، ولی تیپ‌۱ قزوین در جنوب هویزه هیچ سرعتی نداشت. تیپ ۳ طی دو ساعت به کرخه رسید و توانست با استفاده از پل‌های احداثی دشمن از رودخانه عبور کرده و به کرانه جنوبی کرخه کور برسد، در این محور طی پنج ساعت نیروهای عمل‌کننده توانستند مناط‌ق جنوبی کرخه کور را آزاد ساخته و ضربات محکمی بر نیروهای دشمن وارد آورند.

در روز شانزدهم دی ماه بیشتر از یکصد تن از رزمندگان دفاع مقدس که شامل نیروهای مؤمن، متعهد، تحصیل کرده و انقلابی از اعضای سپاه و بسیج و تعدادی از آن‌ها از دانشجویان پیرو خط امام بودند، به شهادت رسیده و تعدادی نیز با تن مجروح شدند و با استفاده از تاریکی شب خود را به نیروهای خودی رساندند تا به عنوان پیام‌آوران حماسه هویزه رسالت سنگین‌تری را بر دوش بگیرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سفر خود به استان خوزستان در سال ۱۳۷۵ در گلزار شهدای هویزه حضور یافتند و با قرائت فاتحه یاد شهیدان مظلوم هویزه را گرامی داشتند و فرزندان شهدا را مورد لطف و محبت خود قرار دادند.

حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای در اجتماع گسترده مردم هویزه، بارگاه شهدای مظلوم هویزه را وسیله‌ای برای توجه به قدرت لایزال الهی توصیف کردند و فرمودند: «قدرت و اراده خداوند متعال بر تمامی قدرت‌های مادی مسلط است و این یک درس بزرگ برای ملت ایران و همیشه تاریخ است که حق همیشه بر باطل پیروز می‌شود.»

به مناسبت سالروز حماسه هویزه در ادامه این خبر فیلمی از حضور رهبر معظم انقلاب در شهرستان هویزه و حضور بر مزار شهدای گرانقدر این منطقه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، هویزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار