مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: آماده تعریف سایت موزه در «کنزق» و «شهریری» اردبیل هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صبح امروز  در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کاوش‌های گسترده باستان‌شناسی در روستای کنزق و کشف غارهای باستانی می‌توان نسبت به تعریف سایت موزه در این روستای تاریخی اقدام کرد.

وی افزود: سایت موزه فرصتی جهت مطالعات باستان‌شناسی دانشجویان فراهم خواهد کرد و از سویی دانشجویان می‌توانند در کاوش‌ها مشارکت داشته و طرح‌های پژوهشی اجرا کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: همچنین منطقه باستانی شهریری می‌تواند به سایت موزه تبدیل شود و کافی است گروه باستان‌شناسی دانشگاه محقق اردبیلی درخواست خود را مطرح کرده و نسبت به اجرای آن مشارکت داشته باشد.

فلاحی ادامه داد: به منظور حمایت از دانشجویان باستان‌شناسی، فرصت بازدید دانشجویان و اساتید باستان‌شناسی از موزه‌ها فراهم شده است.

وی افزود: همکاری گروه باستان‌شناسی با دانشگاه محقق اردبیلی مطلوب نیست و انتظار ما این است که صحبت‌ها و طرح‌های پیشنهادی در حد جلسه باقی نمانده و عملیاتی شود.

انتهای پیام/ع

تعریف سایت موزه در روستاهای تاریخی اردبیل

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.