سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت: تاکنون هیچ تاریخی برای برگزاری نشست صلح جده تعیین نشده است.

تاکنون هیچ تاریخی برای برگزاری نشست صلح جده تعیین نشده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان لحظاتی پیش در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت در کابل اعلام کرد که تاکنون هیچ تاریخی برای برگزاری نشست صلح جده تعیین نشده است.

وی اظهار داشت: عربستان سعودی به عنوان میزبان نشست جده در مورد صلح افغانستان، تاکنون هیچ تاریخی را برای برگزاری این نشست مشخص نکرده است.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان افزود: امیدواریم نشست جده مانند نشست ابوظبی بدون حضور هیات افغانستان برگزار نشود.

پیش از این، عمر داوودزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان نیز گفته بود که بدون تضمین مذاکرات مستقیم هیات مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان، کابل برخلاف نشست ابوظبی، در نشست جده شرکت نخواهد کرد.

اظهارات سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در حالی است که پیش از این گفته می شد نشست صلح افغانستان در جده قرار بوده در روز چهارم ماه جنوری سال جاری میلادی برگزار شود اما به دلیل عدم حضور طالبان در این نشست لغو گردیده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در پیامی این مطلب را تایید کرده و گفته است که این نشست را در برنامه نداشتند، اما نشست بعدی این گروه با آمریکا به زودی اعلام می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.