سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نشست امروز این کمیسیون را تشریح کرد.


ارائه گزارش امیرآبادی از جلسه هیئت رئیسه مجلس با رئیس رسانه ملی/ کمیته‌ای برای پیگیری شرکت‌های اقتصادی استانداری‌ها تشکیل می‌شوداصغر سلیمی سخنگوی امور داخلی کشور و شورا‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره جلسه امروز این هیئت با رئیس صدا و سیما گزارشی را برای نمایندگان ارائه کرد.

سلیمی ادامه داد: عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، آخوندی معاون سیاسی و میرباقری معاون سیما در جلسه امروز هیئت رئیسه برای بررسی عملکرد سازمان صدا و سیما درباره حواشی اخیر مجلس اظهاراتی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها بیان کرد: در جلسه هیئت رئیسه مجلس به مسئولان صدا و سیما اعلام شد که اقدامات تخریبی علیه مجلس به ضرر منافع ملی کشور است و جایگاه پارلمان را زیر سوال خواهد برد، لذا قرار شد نشست دیگری برای پیگیری این موارد برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور سردار سپه و سردار آزادی از مسئولان بسیج مستضعفین و سازندگی در جلسه امروز این کمیسیون هم گفت: آنها گزارشی از اقدامات بسیج در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، حاشیه نشینی، اقتصادی و ... گزارشی ارائه کردند.

سلیمی ادامه داد: بر اساس گزارش مسئولان بسیج ۱۵۱ هزار کانون و حوزه در سطح کشور و ۱۱ هزار گروه جهادی اساتید، حوزه، دانشگاهیان، بازاریان و ... در کشور وجود دارند، بسیج تلاش دارد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی آسیب‌های اجتماعی که مبنای خانواده‌ها را متضرر کرده، کار کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تاکید کرد: مسئولان بسیج گزارش دادند که سال گذشته ۶۰۹ هزار ازدواج و ۱۷۵ هزار طلاق داشتیم در حالی که در ۶ ماهه اول امسال ۶.۳ درصد در بحث طلاق کاهش داشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به شکایت کوچکی نژاد نماینده مردم رشت از داشتن شرکت‌های اقتصادی توسط استانداری‌ها هم اظهار کرد: نمایندگانی از وزارت کشور در جلسه امروز حضور داشتند که در پاسخ به شکایت کوچکی نژاد اعلام کردند این شرکت‌های اقتصادی برای دهیاری‌ها بوده و به صورت مستقیم زیر نظر استانداری‌ها قرار ندارند.

سلیمی تصریح کرد: قرار شد کمیته‌ای زیر نظر کارگروه مدیریت شهری کمیسیون شورا‌ها با حضور حسن کامران، محمودی، عبدالهی و کوچکی نژاد تشکیل شود تا این موارد را با حضور دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت کشور بررسی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار