رئیس پلیس راه استان هرمزگان از کاهش جان باختگان جاده‌ای در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، سرهنگ "علی اسفندانی" رئیس پلیس راه استان از کاهش ۱۳ درصدی جان باختگان جاده‌ای طی نه ماه امسال در استان خبرداد.

وی افزود: در این مدت در محور‌های برون شهری استان شاهد کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان و کاهش ۲۳ درصدی مجروحین بوده ایم.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: به طورمیانگین آمار جانباختگان در تصادفات جاد ه.‌ای در کشور ۷۶ درصد است که در استان هرمزگان نیز طی ۹ ماه امسال ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌های برون شهری بوده است.

سرهنگ "علی اسفندانی" با اشاره به صدور ۷۰۲ هزار و ۹۰۹ فقره اعمال قانون در نه ماه امسال افزود: از این میزان برگ جریمه، ۳۷۵ هزار و ۹۶۸ فقره تخلف حادثه ساز اعمال قانون شده که رقم کل جریمه‌ها طی این مدت بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال است.

وی افزود: حوزه شرق استان ۴۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو ۴۱ درصد، رعایت حق تقدم ۱۶ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۶ درصد بوده است.

سرهنگ "علی اسفندانی" بیشترین ساعت تصادفات را در ساعات ۱۶ الی ۲۰ عنوان کرد و افزود: در این بازه زمانی ۳۰ درصد تصادفات حادث شده است.

وی بیشترین سهم تصادف در وسایل نقلیه را خودرو‌های سواری با ۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۵۳ درصد تصادفات طی ۹ ماهه امسال در حاشیه شهر و در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها حادث شده که تمهیدات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: با اشاره به افزایش ۴ درصدی برخورد با کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران، گفت: در مجموع ۴۳۸ جلد دفترچه ناوگان عمومی صادر شده که ۱۳۸ دفترچه پایه یک بوده است.

سرهنگ اسفندانی در بحث آموزش تعداد ۴۶۱ جلسه آموزشی در مدارس و ۵۸۸ جلسه در مساجد داشته ایم.
وی با تاکید بر استفاده از تجهیزات ایمنی بویژه کپسول اتش نشانی در خودروها، افزود:رانندگان عزیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مجاز، توجه به جلو، حرکت از منتهی علیه سمت راست و رعایت فاصله طولی باعث کاهش حوادث جاده‌ای شده و پلیس را در خدمت رسانی به مردم عزیز یاری رسانند.

انتهای پیام/ر

توجه نکردن به جلو بیشترین علت تصادفات جاده‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.