نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به میزان بالای تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در استان لازم است صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان بوشهر توسعه یابد.

صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان بوشهر توسعه یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در بررسی وضع کشاورزی شهرستان دشتی بر ایجاد کارگاه‌ها، شرکت‌های بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد.

وی تولید محصولات صیفی خارج از فصل را یکی از توانمندی‌های این شهرستان و استان بوشهر عنوان کرد و افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان گوجه فرنگی کار‌های خوبی صورت گرفته و در بخش صادرات هم حمایت‌هایی شده، اما کشاورزان به حمایت بیشتر در زمینه خرید محصول و کاهش واسطه‌ها نیاز دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با تاکید بر پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به گوجه‌کاران استان بیان کرد: کاهش تعرفه برق کشاورزان و توسعه صنایع تبدیلی گوجه فرنگی از درخواست‌های مهم کشاورزان دشتی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: با توجه به میزان بالای تولید محصولات کشاورزی، باید خرید و فروش محصولات در استان انجام گیرد تا ضمن افزایش اشتغال، با از بین رفتن دست واسطه‌ها درآمد کشاورزان افزایش یابد.

وی  با اشاره به اینکه اوج برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر اواخردی تا اوایل بهمن است، گفت: افزایش تولید باعث می‌شود قیمت‌ها به شدت کاهش یابد و این موضوع مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد می‌کند که خرید تضمینی محصول و حمایت از کشاورزان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

حضور در کلاس درس اخلاق طلاب شهرستان دشتی، بررسی مشکلات عشایر و بازدید از چند طرح عمرانی از دیگر برنامه‌های سفر امروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به شهرستان دشتی بود.

انتهای پیام/ک

مسئولان به فکر گوجه‌کاران باشند

برچسب ها: کشاورز ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.