به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حمید درخشان نیا معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و سابق ثبت احوال استان کرمانشاه که در مجتمع بعثت کرمانشاه با حضور مسئولان استان برگزار شد؛ تکمیل پروژه صدور کارت هوشمند را یکی از مهمترین طرحهای دولت برای ایجاد زیرساختهای توسعه کشور اعلام کرد.
وی با اشاره به سخنان رییس جمهوری که راه مبارزه با فساد، رانت و شفافیت سازی در کشور ایجاد دولت الکترونیکی است، افزود: مقدمه دولت الکترونیکی ثبت اطلاعات افراد از نظر سببی و نسبی، فوت، حیات، ازدواج، نشانی و هویت به طور دقیق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است که در کارت هوشمند افراد درج شده است.
درخشان نیا با بیان اینکه ۱۹۵ دستگاه دولتی و عمومی کشور به صورت برخط و لحظهای با پایگاههای ثبت احوال در سراسر کشور متصل هستند، گفت: پس از پایان پروژه صدور کارت هوشمند تمام دستگاهها و بانکها مکلفند از مراجعه کنندگان اسناد هویتی و فتوکپی دریافت نکنند، زیرا با کارت هوشمند به همه اسناد و استعلامات دسترسی دارند.
رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در استانهای خوزستان، قم و سمنان به عنوان پایلوت دیگر فتوکپی و ارائه اسناد حذف شده است، اظهار داشت: بزودی این طرح در تمام کشور اجرایی خواهد شد و طبق مصوبه شورای عالی فنآوری اطلاعات در تمام دستگاه ها، اجرایی خواهد شد.
درخشان نیا یکی دیگر از مهمترین پروژههای سازمان ثبت احوال را راه اندازی سامانه تغییر نشانی افراد دانست و گفت: در سال ۷۶ همزمان با صدور شماره ملی و کد پستی برای افراد، ثبت تغییر نشانی افراد نیز پیش بینی شده بود، ولی تاکنون به تعویق افتاده است.
وی در ادامه اظهار داشت: سامانه تغییر نشانی افراد نیز در سال جاری راه اندازی شده، پس از پایان پروژه صدور کارت هوشمند، افراد اگر جا به جایی و مهاجرت داشته باشند باید ظرف ۲۰ روز آدرس جدید را وارد این سامانه کنند.
معاون وزیر کشور در ادامه بیان داشت: پس از این مهلت دستگاههای اجرایی به مراجعه کنندگانی که هویت، کد پستی و نشانی آنها در استعلام سازمان ثبت احوال مغایرت داشته باشد، خدمت رسانی نمیکنند تا زمانی که نشانی خود را اصلاح کنند.
درخشان نیا در ادامه اطلاعات آمار سازمان ثبت احوال را مبنا و اساس تمام اطلاعات جمعیتی کشور و استانها برای مدیران کشوری، استانی و دستگاهها اعلام کرد و گفت: سیاست گذاران و تصمیم گیران کشور برای برنامه ریزی اطلاعات این سازمان را مبنا قرار میدهند.
وی اطلاع رسانی تمام دستگاههای اجرایی از هویت دقیق افراد، نشانی افراد، عدم توان جعل اسناد هویت افراد و راحتی و سهولت کسب استعلام، آگاهی از مهاجرت و جابجایی افراد را از مهمترین مزیتهای ثبت کارت هوشمند و سامانه تغییر هوشمند دانست.
درخشان نیا اضافه کرد: پس از صدور کارت هوشمند و تحقق دولت الکترونیکی، دستگاههای اجرایی به ویژه دادگستری به اطلاعات تمام افراد و نشانی دقیق آنها برای ابلاغ پیام دسترسی دارند.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در پایان این مراسم از خدمات علیرضا قبادی مدیرکل سابق ثبت احوال کرمانشاه قدردانی و صادق خدادی را به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال این استان معرفی کرد .
انتهای پیام/د