فرماندار ویژه کاشان با تاکید بر اینکه رشد اقتصاد و اشتغال زایی کاشان در گرو توسعه صنعت گردشگری آن است گفت: صنعت فرش کاشان رقبای بسیار جدی پیدا کرده است اما گردشگری و تاریخ پر افتخار آن نمی‌تواند رقیبی جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار ویژه کاشان در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان، بحث گردشگری را یکی از اولویت های اول کاری خود عنوان کرد و گفت: با توسعه صنعت گردشگری در شهرستان کاشان می توان به بسیاری از اهداف به خصوص مباحث رشد اقتصاد و اشتغال زایی رسید چرا که در بسیاری از کشور ها اقتصاد خود را با توسعه گردشگری مدیریت می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه صنعت فرش، رقبای بسیار جدی پیدا کرده است، اما بحث گردشگری و تاریخ پر افتخار ما نمی‌تواند رقیبی جدی داشته باشد، چرا که دیگر تاریخ سازی نمی‌توان کرد.

به گفته وی، در واقع تاریخ، حافظه یک ملت است، کسی که تاریخ نمی‌داند اطلاعاتش کامل نیست، اگر گذشته خود را فراموش کنیم دیگر به چه چیزی می‌توانیم افتخار نمائیم.

رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان، تصریح کرد: ما در مسائل و برخی از مشکلات حوزه گردشگری همیشه به معلول می‌پردازیم، در حالی که باید علت را ریشه یابی کنیم و برای آن راه حل پیدا کنیم.

مرتضایی با تاکید بر اینکه ما باید روحیه و افتخار را به مردم کاشان بازگردانیم و این فقط از راه آموزش امکان پذیر است افزود: شکل گیری، پایداری و توسعه گردشگری در هر جامعه نیازمند آموزش است و ما اگر آموزش صحیح بدهیم دیگر نیاز به نیروی انسانی بیشتر در برخی کارها نداریم.

فرماندار کاشان، تصریح کرد: هر کاشانی می تواند یک حافظ میراث فرهنگی باشد، اگر در هر مکان تاریخی نیرویی گذاشته تا از آن محافظت کند نتیجه ای نمی گیریم.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث فرهنگ سازی کم کاری کرده ایم گفت: امروز نهادینه شدن فرهنگ حفظ میراث ملی از نیازهای پایه ای محسوب می شود.

به گفته وی،فرهنگ باید از کودکی به دانش آموزان آموزش داده شود تا در باور آنها نقش بسته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود که این بحث نیز جای کار در آموزش و پرورش دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.