شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با سه نطق پیش از دستور و بررسی دو طرح و یک لایحه برگزار شد.

شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در نطق‌های پیش از دستور شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز برضرورت راه اندازی شهر کتاب، تعدیل نیرو‌های شهرداری شیراز و جذب و نگهداشت کارشناسان حقوقی شهرداری تاکید شد.

علی ناصری با تاکید بر راه اندازی شهر کتاب در کنار کتابخانه مرکزی شیراز، از جمله اهداف شکل گیری شهر کتاب را تولید و توزیع اطلاعات، و تقویت فرهنگ ملی اسلامی ذکر کرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز هم در نطق پیش از دستور خود با اشاره به تعدیل یا خروج برخی از نیرو‌های غیر رسمی شهرداری شیراز اظهار داشت شورای پنجم با شعار حاکمیت قانون و شفافیت در امور شکل گرفت مقیمی ادامه داد هیچ کس مخالف قانومندی و موافق قانون گریزی نیست، و تبعات منفی روانی و فیزیکی حاصل از این اتفاق بر سلامت جسم و روان نیرو‌های تلاشگر شهرداری تاثیر می‌گذارد.

در ادامه این جلسه طرح اعضا کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورا در خصوص دستور العمل جذب و نگهداشت کارشناسان حقوقی شهرداری، پس از بررسی‌ها و اظهار نظر مخالفین و موافقین با رای اکثریت اعضا با هدف تکمیل و بررسی بیشتر، به کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی ارجاع شد.

این طرح با هدف آموزش و افزایش توان حرفه‌ای کارکنان اداره کل حقوقی شهرداری در صحن شورا ارائه شد.

لایحه شهرداری شیراز در خصوص نحوه محاسبه عوارض پروانه ساختمانی اراضی معوض ۱۲۰ هکتار از پلاک ثبتی ۱۳ بلوار حسینی الهاشمی در صحن علنی شورا بررسی شد که این موضوع هم با هدف بررسی بیشتر با رای اعضا به دو کمیسیون معماری و شهر سازی و برنامه و بودجه شورا ارجاع شد.

در ادامه، بررسی طرح یک فوریتی و ۱۴ ماده‌ای مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز در جلسه علنی امروز مطرح شد که ماده‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ آن تصویب شد.

پیشتر و در جلسه شصت و هشتم جلسه علنی شورای شهر ۱۱ ماده این طرح هم رای آورده بود.

طرح مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز به شفاف سازی، جلوگیری از بروز اقدامات فساد آور، جلوگیری از بکارگیری اقوام و خویشاوندان مدیران، خارج از ضوابط استخدامی کشور و مخالفت با دخالت اعضا شورا و مدیران شهرداری در امور پیمانکاری از اهداف ارائه این طرح است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار