محمد رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در کشور فاصله بسیار زیادی بین احداث زیرساختهای شبکه ریلی و بهرهبرداری از ظرفیت آنها در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: واگنهای مسافری، باری و لوکوموتیو در مقایسه با زیرساختها بسیار فرسوده هستند و همین فرسودگی باعث شده سرعت متوسط سیر قطارها نسبت به سایر کشورها بسیار پایین باشد.
وی ادامه داد: متوسط سرعت سیر قطار تهران _ مشهد در بهترین حالت ۱۰ ساعت است، ولی میتوانیم با نوسازی واگنها و فراهم کردن ظرفیتهای لازم برای بهرهبرداری از آنها سرعت متوسط این مسیر پر تردد را افزایش دهیم.
رضایی با اشاره به اینکه باید از توان بخش خصوصی جهت تولید واگنهای با کیفیت باری و مسافری استفاده کنیم، افزود: در کشور توان تولید واگنهای باری و مسافری بسیار زیادی وجود دارد و تنها با حمایت از بخش خصوصی و تأمین منابع مالی کافی از سوی دولت، میتوانیم از واردات واگن در این بخش بی نیاز شویم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: حمایت از تولید داخل و همچنین تأمین واگنهای داخلی از سوی شرکتهای تولیدکننده، میتواند نیازهای ما را در بخش بهرهبرداری از قطارها تأمین کند.
انتهای پیام/