مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از انجام ۳۰ عمل اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری (کد ۲۴۷)، از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر حسن رجبی مقدم، مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در گفت وگو با خبرنگاران گفت: آنژیوپلاستی اورژانسی یا عمل، توسط متخصصین اینترونشن کاردیولوژیست و تیمی از تکنسین ها و پرستاران ویژه قلب و عروق در بخش آنژیوگرافی انجام می گیرد که نقش پزشکان و پرستاران اورژانس و پرسنل ویژه کت لب به عنوان بخشی از اعضای تیم 247 در اجرای این برنامه مهم و کلیدی است.

وی، درباره انجام عمل آنژیوپلاستی پرایمری افزود: این امر باعث می شود درمان سکته حاد قلبی در سریعترین زمان ممکن و با حداقل صدمه به عضله قلب رخ دهد و مرگ و میر احتمالی و نارسایی قلبی ناشی از سکته به کمترین میزان ممکن برسد.

به گفته وی، مدیریت درمان سکته حاد قلبی از مهرماه سال 1394 توسط وزارت متبوع در 31 بیمارستان منتخب از جمله مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان آغازشد.

دبیر کمیته کد 247 افزود: بیمارستان بهشتی کاشان جزء بیمارستان هایی است که با برخورداری از امکانات و تجهیزات بروز، این آمادگی را دارد تا بیمارانی را که با علائم سکته حاد قلبی به این مرکز مراجعه می کنند تحت پوشش قرار داده و روند درمان آن ها را پیگیری کند.

دکتر رجبی مقدم، با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا و نیز کشور ما بوده است افزود: این بیماری‌ها طیف وسیعی دارد که سکته حاد قلبی خطرناک‌ترین و اورژانسی‌ترین آنها است و به دنبال لخته شدن و انسداد حاد در یکی از رگ‌های قلب رخ می‌دهد.

وی یتصریح کرد: بیمارانی که با درد حاد قلبی به بیمارستان مراجعه می کنند، بدون انتظار و اتلاف وقت توسط پزشک، مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید سکته حاد قلبی توسط پزشکان متخصص مقیم اورژانس و هماهنگی با بخش آنژیوگرافی و فلوشیپ اینترونشن کاردیولوژی، جهت انجام آنژیوپلاستی اولیه به بخش کت لب انتقال داده می شوند.

 

انتهای پیام/م

 

عمل اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری در بیمارستان بهشتی کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۷
دورود بر پزشکان خلاق و سخت کوش بیما رستان بهشتی کاشان