رئیس جدید کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از رفتار‌ها و تصمیم‌های ناگهانی دونالد ترامپ به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «آدام اسمیت»، رئیس جدید کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه سی ان ان بار دیگر به انتقاد از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور پرداخت و گفت که او همانند یک «ملوان مست» رفتار می کند.

وی در این خصوص گفت: او (دونالد ترامپ) همانند یک ملوان مست رفتار می کند. هیچ فکری پشت تصمیم های او وجود ندارد. ما به یک سیاست منطقی در مسئله سوریه و همچنین درباره امنیت مرزها احتیاج داریم. همه آنچه داریم رفتارهای بچه گانه یک کودک است. ترامپ بر اساس حرفهای آخرین شخصی که با او حرف زده است، نظرش را تغییر می دهد.

او افزود: این همانند مسئله دیوار مرزی است و نشان می دهد که رئیس جمهور ما به معنای واقعی کلمه نمی داند که چه می کند. من فکر می کنم بر اساس توهم، آنچه که در شبکه فاکس نیوز می بیند و یا بر اساس احساسی که دارد، حرف می زند.

آدام اسمیت این صحبتها را در واکنش به اظهارات «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و عراق بیان کرد. بولتون روز یکشنبه اعلام کرده بود که تا زمانی که گروه تروریستی داعش به طور کامل شکست نخورد، نیروهای آمریکایی از سوریه و عراق خارج نخواهند شد. اما این اظهارات جان بولتون با آنچه که دونالد ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته میلادی گفته بود به طور کامل مغایرت داشت. رئیس جمهور آمریکا کمتر از یک ماه پیش گفته بود که نیروهای آمریکاییِ حاضر در سوریه در حال بازگشت به کشور خود هستند. وی پس از آن اعلام کرد که روند بازگرداندن سربازان آمریکایی از سوریه به آمریکا به آرامی صورت می گیرد.

آدام اسمیت پیش از این هم در مصاحبه با شبکه «ای بی سی» از سیاست های ترامپ در قبال سوریه و افغانستان انتقاد کرده و راهبرد امنیت ملی ترامپ را فاقد شفافیت توصیف کرده بود. وی همچنین از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای استقرار هزاران نیروی نظامی آمریکایی در مرزهای جنوبی این کشور به شدت انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار