مشاور معاون اول رئیس جمهور در سفر به اراک گفت: ۲۱درصد از صادرات غیرنفتی کشور به عراق صادر شده است.

عراق مقصد ۲۱ درصد صادرات غیرنفتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دانایی مشاور معاون اول رئیس جمهور  در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی گفت: در نه ماهه ابتدای سال جاری ۲۱ درصد از صادرات ایران به کشور عراق بوده است.

دانایی فر افزود: با توجه به اینکه ایران در همسایگی کشور عراق قرار دارد بیشتر صادرات ایران به این کشور است که امروزه بیش از ۴ میلیون بشکه نفت به این کشور صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: ایرانی‌ها با یک اقدام هوشمندانه عراق را در حوزه انرژی به خود وابسته کردند که امروزه ۴۰ درصد انرژی این کشور از طریق ایران تامین می‌شود.

حاجی پور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی هم  در حاشیه این جلسه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در ۹ ماهه سال جاری میزان صادرات ایران به کشور‌های دیگر ۳۳ میلیارد دلار بوده است که از این میزان بیش از ۷ میلیارد دلار به کشور عراق صادرات داشته‌ایم.

صادرات ۲۶ درصدی کالا‌های غیرنفتی از استان مرکزی به عراق

حاجی پور افزود: استان مرکزی هم در ۹ ماهه سال جاری ۷۵۰ میلیون دلار صادرات داشته است که از این میزان بیش از ۱۸۹ میلیون دلار صادرات به کشور عراق بوده که ۲۶ درصد صادرات استان را شامل می شود.

فرخی سرپرست معاون سیاسی استاندار مرکزی هم گفت: هدف گذاری امسال استان مرکزی برای صادرات بیش از یک و نیم میلیارد دلار است که با توجه به توانمندی‌هایی که استان در حوزه تولید دارد می‌تواند این میزان صادرات منطقی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.