کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه امسال مردم بجنورد ۱۰۷ روز، هوای پاک استنشاق کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جواد عمارلو کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: هوای بجنورد امسال در ۱۵۵ روز سالم ، ۱۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: امسال هوای بجنورد در ۲ روز تیرماه، یک روز خردادماه و یک روز مردادماه برای تمام گروه‌ها ناسالم شد.

عمارلو افزود: در مدت مشابه پارسال ۵۶ روز هوای پاک ، ۲۰۱ روز هوای سالم و ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در بجنورد به ثبت رسیده است.

وی عامل اصلی آلودگی هوا ، گرد و غبار‌های محلی اعلام کرد و گفت: البته در مقطعی از سال ریزگرد‌هایی از ترکمنستان هوای استان را تحت شعاع قرار داد.

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه در استان با کمبود ایستگاه سنجش آلودگی هوا روبه رو هستیم، افزود: آلودگی هوای استان تنها در یک نقطه از شهر بجنورد پایش می‌شود.

عمارلو با بیان این که هم اکنون تنها یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان در مجاورت اداره کل محیط زیست وجود دارد که آلودگی هوای همان نقطه را رصد می‌کند، گفت: در بجنورد دست کم باید سه ایستگاه دیگر برای سنجش آلودگی هوای ایجاد شود و هر کدام از سایر شهرستان‌های استان هم باید دست کم یک ایستگاه برای پایش میزان آلایندگی‌های هوا داشته باشند.

انتهای پیام / ب 

مردم بجنورد امسال ۱۰۷ روز هوای سالم داشتند

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.