مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : کرمانشاه جایگاه چهارم کشور را در سهمیه تسهیلات اشتغالزایی روستاییان دارد.

ب‍ه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر خسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه جایگاه چهارم را در سهمیه تسهیلات اشتغالزایی روستاییان دارد، گفت : این تسهیلات با نرخ ۴ و ۶ درصد برای مناطق مرزی و روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که ظرفیت ایجاد اشتغال در روستا‌ها را داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت : این تسهیلات موجب اشتغالزایی در روستا‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی موجب رونق مناطق روستایی می‌شود، تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات باعث شده که یک انقلاب و جهشی در حوزه اشتغالزایی در روستا‌های استان کرمانشاه ایجاد شود.

وی گفت: با توجه به اینکه شغل‌های ایجاد شده زمینه‌ساز یجاد شغل‌های دیگری نیز شده است، به نوعی زنجیره‌ای از اشتغال در روستا‌ها به ویژه روستا‌های هدف گردشگری ایجاد کرده است.

خسروانی بازگشت روستاییان مهاجرت کرده به شهر را یکی دیگر از مزایای اعطای این تسهیلات دانست و افزود: با اجرای این طرح شاهد مهاجرت معکوس روستائیان هستیم.

وی بیان کرد: نیروی کاری اگر بداند در روستا صاحب شغل می‌شود و هزینه‌های زندگی در روستا نیز معقول‌تر و منطقی‌تر از هزینه‌های زندگی در حاشیه شهر است، قطعاً اصرار نخواهد داشت که در حاشیه شهر و با یک وضعیت نابسامان زندگی کند بلکه تمایل بیشتری دارد که به روستای خود بازگردد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار، معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان به این امر خبر داد و تصریح کرد: این روند شدت بیشتری داشته باشد و حداقل باعث تثبیت جمعیت در روستا‌ها شود.

خسروانی بیان کرد: ۱۱۰۰ میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است که ۵۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده است .

 

 

انتهای پیام/د

تسهیلات اشتغالزایی با نرخ ۴ و ۶ درصد برای مناطق مرزی و روستایی

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.