مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:حوادث جاده‌ای با ۲ هزار و ۲۵۰ نفر در صدر عملیات‌های امداد و نجات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون به چهار هزار و ۱۷۵ حادثه دیده در استان امدادرسانی شده که حوادث جاده‌ای با ۲ هزار و ۲۵۰ نفر در صدر عملیات‌های امداد و نجات است.

وی افزود: در این مدت ۹۱۷ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۱۹۵ نفر در حوادث شهری، ۴۰ نفر در کوهستان و پنج نفر در ریزش آوار از جمله حادثه دیدگانی بوده اند که دچار حادثه و ۷۳۵ نفر نیز به صورت حضوری از خدمات هلال احمر استان خراسان جنوبی بهره‌مند شده اند.

شهریاری متوسط زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای (از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه) را ۱۱ دقیقه بیان کرد و گفت: هلال احمر استان مأموریت‌های یادشده را با به کارگیری ۹۴۹ دستگاه آمبولانس، ۴۳۰ دستگاه خودروی نجات و ۹۶ دستگاه خودروی کمک دار سنگین و سبک انجام داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در این مدت یک هزار و ۶۸۶ تیم عملیاتی هلال احمر استان یک هزار و ۶۹ حادثه را زیر پوشش خدمات امدادی قرار داده اند.

وی گفت: چهار هزار و ۷۰۷ نیروی عملیاتی در ۲۲ پایگاه ثابت، ۶ پایگاه موقت، هشت پایگاه امداد نوروزی و یک تیم واکنش سریع به هموطنان و مسافران خدمات امدادی ارائه کرده اند.

شهریاری با بیان اینکه ۳۶۹ نفر در این مدت در پایگاه‌های استان خراسان جنوبی اسکان داده شده اند، افزود: در مجموع ۷۳۵ نفر از آسیب دیدگان حوادث توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل یا به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی اظهار کرد: همچنین در ۱۹۰ مورد حادثه، آسیب دیدگان با انجام عملیات رهاسازی از خودرو خارج شده اند.

شهریاری بیان کرد: ۱۴۰ نیروی امدادی در ۲۸ پایگاه استان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان هستند و هموطنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی برای تسریع در امدادرسانی می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ تماس برقرار کنند.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

امدادرسانی به چهار هزار و ۱۷۵ حادثه دیده در استان

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.