استاندار مرکزی:

تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه ضروری است

استاندار مرکزی گفت: تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه ضروری است تا رقبا و کشورهای منطقه در مناسبات تجاری جای ایران را نگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از استانداری، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در دیدار با دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، گفت: صادرات استان مرکزی پارسال یک میلیارد دلار بوده که ۵۰ درصد آن به کشورهای همسایه از جمله عراق بوده است.

وی افزود: امسال نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هدفگذاری صادرات غیرنفتی استان مرکزی است که ۵۰ درصد آن به مقصد کشور عراق است.

آقازاده ادامه داد: صنعت و تجار ایرانی نسبت به بازار عراق اشراف دارند و باید از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کرد.

استاندار مرکزی گفت: تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه ضروری است تا رقبا و کشورهای منطقه در مناسبات تجاری جای ایران را نگیرند. درباره سوریه نیز همانطور که در بعد سیاسی، ایران در کنار دولت و ملت این کشور بوده در بازسازی هم همکاری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: استان مرکزی آمادگی دارد در مراودات تجاری با عراق، ترکیه و افغانستان حضور قوی و برنامه محور داشته باشد و از ظرفیت صنعتی این استان استفاده شود.

استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری در استان مرکزی براساس اطلاعات مرکز آمار ۲.۵ درصد کاهش یافته و دومین استان از نظر پایین بودن این شاخص است.

آقازاده افزود: همچنین استان مرکزی جایگاه هفتم کشور را در تولید گوشت قرمز، رتبه اول در تولید انار و رتبه سوم تولید پسته را در کشور دارد.

انتهای پیام/ب

توصیه های استاندر مرکزی درباره تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.