۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان بوشهر شناسایی شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: ۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان بوشهر شناسایی شد.

۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان بوشهر شناسایی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس برزگر زاده در نشست ساماندهی سواحل استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر طولانی‌ترین ساحل را در حوزه خلیج فارس دارد و استفاده از ظرفیت‌های مختلف سواحل استان به ویژه در حوزه گردشگری دریایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی بر لزوم ساماندهی شناگاه‌های استان تاکید کرد و افزود: برخی از جایگاه‌های سواحل استان به صورت سنتی تعیین شده‌اند و آلودگی دارند که با برنامه ریزی صورت گرفته، شناسایی شناگاه‌های مجاز با همکاری و همراهی دستگاه‌های ذیربط آغاز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با بیان اینکه شناگاه‌های رسمی و مجاز با پرچم آبی علامت گذاری و مشخص می‌شوند ابراز داشت: در این شناگاه‌ها امکانات لازم از قبیل: نجات غریق، سرویس‌های بهداشتی، دوش آب برای استحمام و .. استقرار می‌یابند.

برزگر زاده یادآور شد: شناگاه‌هایی که سالم و مجاز اعلام می‌کنیم باید پلاژ بانوان و آقایان در آن ایجاد شود و امکانات مورد نظر با همکاری شهرداری‌ها (در سواحل شهرها) و دهیاری‌ها (در سواحل روستاها) مستقر شوند.

وی ابراز داشت: در مناطق ساحلی استان بوشهر نقاط مد نظر برای شناگاه رسمی، جت‌اسکی، قایق‌سواری و محل شنا تعیین شده است.

وی افزود: اکنون وضعیت شناگاه‌های استان را مشخص کردیم و در گام‌های بعدی نیز نباید پایش مناطق متوقف شود و پایش باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و اگر نقطه‌ای آلوده بوده و پرچم‌گذاری به رنگ زرد شده است، نباید پایش متوقف شود و مطالعات باید ادامه داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه نقاط غیرآلوده که به عنوان شناگاه رسمی شناخته شده‌اند، باید با نصب پرچم آبی مشخص شوند بیان کرد: وقتی پرچم آبی نصب می‌شود باید نجات غریق مستقر شود و در دیگر مناطق تکلیفی برای تامین نجات غریق نداریم.

برزگرزاده از شناسایی ۲۳ شناگاه مجاز در استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: با بررسی‌های به عمل آمده ۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان شناسایی شدند که با پرچم آبی علامت گذاری می‌شوند و اقدامات لازم برای استفاده از این شناگاه‌ها انجام می‌شود.

برزگر زاده تصریح کرد: همچنین ۱۱ نقطه جایگاه مجاز محدوده قایقرانی در سواحل استان تعیین شده‌اند که با برنامه‌ریزی لازم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: ۱۱ نقطه جایگاه مجاز محدوده جت اسکی نیز در سواحل استان تعیین شده است.

برزگر زاده بیان کرد: محدوده فعالیت قایق‌های تفریحی، جت اسکی و ورزش‌های آبی حداکثر یک مایل معادل۱۸۵۲ متر از ساحل است.

انتهای پیام/م

۱۱ نقطه جایگاه مجاز محدوده قایقرانی در سواحل استان بوشهر تعیین شده‌ است

برچسب ها: حقوق شهروندی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.