مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: هتل جهان نمای تبریز در حال حاضر در دست مرمت و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: از ۶ ماه پیش موضوع مرمت و بازسازی هتل ثبت ملی شده جهان نمای تبریز در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی قرار گرفت.

وی با اشاره به همکاری نکردن مالک خصوصی این اثر ثبت شده اظهار داشت: کارشناسان حفظ و مرمت آثار تاریخی میراث فرهنگی استان با هماهنگی اداره کل از سه هفته پیش عملیات مرمت و بازسازی این هتل را آغاز کرده اند.

آبدار با تاکید بر اینکه حفظ آثار تاریخی ثبت شده در اولویت‌های کاری این سازمان است اذعان داشت: در تصاویری که اخیرا نیز منتشر شده است عملیات احیا و بازسازی در آن‌ها کاملا مشخص می‌باشد.

وی اضافه کرد: به منظور مرمت و بازسازی سه هتل جهان نما، گراند هتل و هتل ژاله تبریز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بودجه جذب شده است که تا تیر ماه سال آینده باید جذب و هزینه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اذعان داشت: احیای هتل‌های تاریخی در تبریز می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش بسزایی داشته باشد.

هتل جهان نما واقع در محله میار میار تبریز از جمله هتل‌های ثبت ملی شده به حساب می‌آید این هتل در سال ۱۳۱۲ در شهر تبریز افتتاح شده است و در سال ۱۳۸۴ با شماره ثبتی ۱۳۸۴۶ به ثبت رسید.

 

انتهای پیام/ش

هتل جهان نمای تبریز در حال حاضر در دست مرمت و بازسازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.