مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: همواره در گرفتن آب بها با مقاومت‌هایی روبه‌رو هستیم، اما همه مبلغ آب‌بها و مبلغی از اعتبارات شرکت برای تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری هزینه می‌شود.

آب‌بهای دریافت شده صر‌ف تعمیر شبکه‌های آبیاری می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا چویلی گفت: شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر، ظرفیت‌یابی همه حوضه‌های آبریز استان را در دستور کار خود قرار داده و ساخت پنج سد مخزنی در مجموع با حجم مخزن ۴۸۹ میلیون مترمکعب بخشی از این برنامه است.

وی بیان کرد: در این میان سد‌های دالکی، دشت پلنگ، باغان و خاییز در حال ساخت هستند و سد باهوش نیز در مرحله تهیه اسناد مناقصه و مراحل قانونی است.

چویلی با اشاره به حقابه بران سد رئیسعلی دلواری نیز گفت: محیط زیست، شرب، کشاورزی و زراعت از اولویت‌های این سد است.

وی همچنین وسعت شبکه آبیاری آبپخش را ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد که بنا به شرایط ذخیره سد رئیسعلی دلواری، به میزان هر صد اصله نخل چهار ساعت آبیاری با دبی ۱۵۰ لیتر آب در نظر گرفته شده است.

مدیر ایمنی و پایداری سد رئیسعلی دلواری نیز گفت: مقدار ورودی آب به سد، تبخیر سطحی، جریان دبی پایه و همچنین خروجی از سد به صورت روزانه کنترل و در سامانه‌های مرتبط ثبت می‌شود تا مدیران حوزه آب و کشاورزی با اطلاعات کامل در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

سید کاظم موسوی حقیقی افزود: سد رئیسعلی دلواری بتنی دوقوسی با حجم مخزن ۶۹۳ میلیون مترمکعب است که سال ۱۳۸۵ به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: مطالعات این سد در سال ۱۳۵۳ و با هدف تامین حقابه‌های سنتی، کنترل سیلاب و ایجاد توسعه در منطقه آغاز شده بود.

انتهای پیام/م

در گرفتن آب بها با مقاومت‌هایی روبه‌رو هستیم

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.