به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح اخذ بهاى تردد از تونلهاى شهرى در قالب لایحه از سوى معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران پیشنهاد شده و صِرف ارائه پیشنهاد به منزله پذیرش آن نیست و ارسال آن به شوراى اسلامى شهر تهران مستلزم تأیید آن در شهردارى تهران است. این طرح هنوز به استحضار و تأیید پیروز حناچی شهردار تهران نرسیده و صرفا در مرحله پیشنهاد است.
هرگونه طرحى که در دوره جدید مدیریت شهرى به اجرا در مىآید، در راستاى مصلحت و منفعت عمومى جامعه خواهد بود و در این دوره هیچگونه طرحى که برخلاف مصالح شهر و منافع شهروندان باشد، اجرا نمىشود.
مدیریت شهرى با درک شرایط دشوار اقتصادى موجود جامعه، خود را در کنار شهروندان مىداند و از اجراى هرگونه طرحى که باعث افزایش هزینه، ایجاد دشوارى و بروز نگرانى براى شهروندان شود، اجتناب خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: پیشنهای برای اخذ عوارض تردد از تونلهای شهر تهران به شورای شهر نیامده است
گفتنی است؛ محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره با انتشار اخباری مبنی بر تصمیم شهرداری برای کسب عوارض جهت عبور از ۵ تونل شهر تهران اظهار کرد: هنوز پیشنهادی برای اخذ عوارض عبور و مرور از تونلهای شهر تهران به شورای شهر نیامده است و بنده هم از آن بی اطلاع هستم.
گفتنی است؛ شنیدهها حاکی از این است که معاونت حمل و نقل و ترافیک این هفته پیشنویس لایحهای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور میشود. پیش نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شده که در نهایت لایحه به تایید رسیده و به زودی به شورای شهر ارسال میشود.
بر اساس این لایحه، تونلهای نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته میشود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.
مولفههایی که نرخ عوارض را تعیین میکند شامل طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر، ساعت تردد خواهد بود.
پیش از این نیز چنین لایحهای از سوی شهرداری تهران ارائه شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی آن زمان و افزایش ناگهانی قیمتها شهرداری ترجیح داد این لایحه را پیگیری نکرده و آن را از شورا پس گرفت.
آن زمان دلیل ارائه این لایحه عدالت در شهر عنوان شده بود در حالی که هیچ کدام از این تونلها و اتوبان صدر وسیله حمل و نقل عمومی پیش بینی نشده در حالی که در ابتدای ساخت پل طبقاتی صدر قرار بود یک خط BRT از آن عبور کند.
انتهای پیام /
آنچه شما خواسته اید.
بعضی مسیر های شهری باید اختصاصی مایه دارهای ۴ درصدی بشه
شرایط کار تو شهرستانها رو فراهم کنند
آخه یک چیزی بسازید تا ازش کسب درآمد کنید.
نوبره!!!
علی برکت اله..................................
علی برکت الله...
بسه تو تهران نشستید
کلک
وقتی دولت سر گردنه نشسته و از خارج شدن مردم از کشور عوارض آنچنانی میگیره بخشهای مختلف هم سر گردنه گیری رو سرلوحه کار خودشون قرار میدن ...!
از ماست که بر ماست...!
مردم از تونل نرن از کجا برن؟! مجبورند...
ایا وضعیت اقتصادی،ژوپاتیک و جغرافیایی ایران همچون اروپا هست؟
مردم چه گناهی کردند که شما از بیت المال همچون او ایی ها حقوق و مزایا دریافت می کنید و فکر می کنید که اینجا اروپا ست
حالا خوبه شما در احداث اینها که نام بردید هیچ نقشی نداشتید و گرنه آنها را صرفا جهت استفاده 3% ها قرار میدادید ....اصلا چه دلیلی داره افرادی که پولدار نیستن در تهران زندگی کنند !
تو لندن به اون گرونی و با فول امکانات هم این جور نظریه دادن حکم خود زنی دارد ،و عمرا چنین طرح ها و نظریاتی بدهند که فقط پولدارها میتوانند در آنجا زندگی کنند ...
انتهای داستان هم مشخصه ، خواهشا یاد آور میشم اگه مسئولین محترم
اون قسمت آخر داستان رو نخوندند یا وقت نشده بخونن ! یاد آور میشوم که
تعداد عوارضی رو زیاد کنند تا وقت مردم شریف گرفته نشه.
توی این اوضاع بد معیشتی مردم
همینو کم داشتیم
فشار روی فشار