معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان مرکزی صادرات گمرکی صنایع دستی از استان مرکزی را صفر و صادرات چمدانی را ۱۵ هزار دلار عنوان کرد.

صادرات رسمی صنایع دستی از استان مرکزی صفر؛ صادرات چمدانی ۱۵ هزار دلارقاسم کاظمی معاون هنر‌های سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه سهم صادرات چمدانی از استان مرکزی در ۹ ماهه امسال ۱۵ هزار دلار بوده و همچنین ۵ هزار یورو هم توسط یکی از هنرمندان استان صادرات ساز سنتی داشتیم، گفت: طی این مدت در گمرکات استان هیچگونه صادراتی صنایع دستی ثبت نشده است.

معاون هنر‌های سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از همه جهات آمادگی خود را برای حمایت از بازرگانانی که بخواهند در زمینه‌ صنایع دستی و صادرات آن فعالیت کنند اعلام می‌کند.

وی بیان کرد: دولت هم یکی از بسته‌های حمایتی که در این خصوص در نظر گرفته معافیت مالیات در صادرات صنایع دستی است.

کاظمی با اشاره به اینکه صادرات در حوزه صنایع دستی به دو دسته گمرکی و چمدانی تقسیم می شود، افزود: صادرات چمدانی به آن دسته از صادرات گفته می شود که مسافران در زمان سفر به کشور‌های دیگر به عنوان هدیه با خود می برند.

وی اضافه کرد: صادرات گمرکی هم به صادراتی گفته می شود که از مبادی گمرک صورت گرفته باشد و از محاسن این نوع صادرات می توان به محاسبه تعداد و وزن صادرات اشاره کرد و همچنین حجم آن بیشتر است.

از ۲۹۵ رشته صنایع دستی فعال در کشور ۱۱۰ رشته در استان مرکزی دائر است و ۸ هزار هنرمند صنایع دستی در استان مرکزی  فعالیت دارند.

انتهای پیام / ج

مشکلات صادرات رسمی صنایع دستی از استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار