رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:سرانه پرستار برای هر تخت بیمارستانی در سبزوار ۱/۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بخش‌های عادی به ازای هر هشت بیمار یک پرستار فعالیت می‌کنند و تعداد پرستاران در بخش‌های ویژه بر مبنای نوع وخامت بیمار مشخص می‌شود.

وی افزود: یکی از نقاط قوت طرح تحول سلامت اصلاح فرایند‌های درمانی و کاهش مدت اقامت بیماران در بیمارستان‌ها است که فعال کردن واحد‌های مراقبت پرستاری در منزل به این فرایند کمک می‌کند. هم اینک مدت اقامت بیماران در بیمارستان‌های کشور ۲، ۷ دهم روز و در سبزوار سه روز است که بیماران روز‌های بیشتری در بیمارستان بستری می‌شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همچنین گفت: با فعال کردن واحد‌های مراقبت پرستاری در منزل بیماران پس از بهبودی نسبی ترخیص و ادامه خدمات درمانی را در منزل و واحد مراقبت‌ها دریافت می‌کنند، در نتیجه زمینه پذیریش بیماران بیشتری فراهم می‌شود.

وی افزود: با مساعدت کمیسون ماده ۲۰ دانشگاه در حوزه معاونت درمان مجوز‌هایی برای کاهش مدت اقامت بیماران در بیمارستان‌های سبزوار، جوین و جغتای صادر شده است.

انتهای پیام// ز.‌ی


صحبت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به مناسبت روز پرستار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار