در این خبر با شهیدی آشنا می‌شوید که به گفته فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس، مغز متفکر اتاق جنگ بود.

شهیدی که مغز متفکر اتاق جنگ در دفاع مقدس بود +عکس به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عملیات کربلای ۵  یکی از عملیات‌هایی است که در محدوده مناطق عملیاتی جنوب کشور، یعنی در محدوده منطقه عملیاتی شلمچه و کانال ماهی توسط رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس انجام شد.

رزمندگان ایرانی در این عملیات بسیار حساس، ضربات بسیار سهمگین و سنگینی را به مواضع رژیم بعث و نیرو‌های دفاعی عراقی وارد کردند و این اقدامات نتیجه و ماحصل از خود گذشتگی و ایثار شهدای گرانقدری بود که با تقدیم جان خود پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ را رقم زدند.

نام شهید مصطفی فهیمی به عنوان یکی از شهدای گرانقدر عملیات کربلای ۵ همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این شهید والامقام در نخستین روز‌های فروردین ماه سال ۱۳۴۱ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. شهید مصطفی فهیمی در هنگام شهادت ۲۴ سال سن داشت و پس از شهادت پیکر او را در قطعه ۵۳ گلزار شهدای شهر تهران در ردیف ۳۴ به خاک سپردند و مزار وی میعادگاه یاران و همرزمان این شهید گرانقدر است.

۲۲ دیماه سالروز شهادت فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ الزهرا (س) سردار جبهه‌های جنوب، غرب و کردستان یعنی شهید مصطفی فهیمی است. شهیدی که به گفته بسیاری از بزرگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، از مغز‌های متفکر اتاق جنگ بود و اخلاق خوب و روی خوش وی همواره از طرف دوستان و همسنگران او زبانزد است.

در ادامه این خبر تصویری از شهید مصطفی فهیمی و همچنین تصویری از سنگ مزار این شهید گرانقدر در گلزار شهدای شهر تهران مشاهده می‌کنید که از نبوغ نظامی و استعداد عجیبی در ارائه راه حل‌های تاکتیکی در دفاع مقدس برخوردار بوده است.


بیشتر بخوانید: تفحص پیکر مطهر شهدای عملیات کربلای ۵ +فیلم


شهیدی که مغز متفکر اتاق جنگ در دفاع مقدس بود +عکس

شهیدی که مغز متفکر اتاق جنگ در دفاع مقدس بود +عکس

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس ، کربلای 5
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
شادی روحشون صلوات
خوش به سعادتشون