سلیمانی با اشاره به انتقادات وارد بر شورای نگهبان آن را یک نهاد حاکمیتی با اثرگذاری مثبت در اهداف انقلاب دانست.

شورای نگهبان یک نهاد حاکمیتی محسوب می‌شود/ بدون مجلس کاری از پیش نمی‌رودپوریا سلیمانی مسئول سیاسی شورای بسیج دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره جلسه‌ای که شورای بسیج دانشگاه صنعتی شریف با سخنگوی شورای نگهبان داشته است، اظهار کرد: با آنکه در این جلسه سوالات زیادی در حوزه فعالیت شورای نگهبان مطرح شد مسئله اصلاح قانون انتخابات بیشتر مورد توجه قرار گرفت و سوال ما این بود که معیار شورای نگهبان برای انتخاب کاندیدا برچه اساسی است؟ ایا تمام شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد یا به صورت کلی نظرخواهی می‌شود؟

مسئول سیاسی شورای بسیج دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: دکتر کدخدایی کم و کاستی‌های قوانین انتخابات را قبول داشتند و درباره کار‌هایی که برای اصلاح انجام شده است توضیح دادند، پاسخ‌ها تا حد بالایی قانع کننده بود و برای پاسخ به سوالاتی که قانع کننده نبودند خود ایشان اذعان داشتند که نیاز به تامل و کار بیشتر است و زمان خواهد برد.

سلیمانی با اشاره به دیگر صحبت‌های کدخدایی درباره موضوع شفافیت شورای نگهبان و کار رسانه‌ای که خود شورای باید انجام دهد، گفت: همه اعتقاد داشتند که شورای نگهبان در این حوزه کم کاری کرده است و باید جبران کنند و آقای خدایی در بحث شفافیت آرای اعضای شورای نگهبان در مصوبات بیان کردند که اعضای شورا باید این تصمیم را بگیرند که این کار انجام بشود یا نشود واگر شورا این تصمیم را اتخاذ نکند الزامی برای کار نداریم البته این بحث مورد انتقاد شورای بسیج دانشجویی قرار گرفت، که دانشجویان انتقادات خود را بیان کردند و سخنگوی شورای نگهبان با سعه صدر گوش داده و پاسخ دادند.

شورای نگهبان یک نهاد دموکراتیک نیست

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان نهادی است که تحت فشار قرار نمی‌گیرد گفت: شورای نگهبان یک نهاد دموکراتیک نیست و یک نهاد حاکمیتی محسوب می‌شود که در راستای اهداف نظام مقدس انقلاب اسلامی و منافع ملی حرکت می‌کند کما اینکه تا به امروز در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

مسئول سیاسی شورای بسیج دانشگاه صنعتی شریف درباره انتشار عمومی مذاکرات در موضوع شفافیت آرا اظهار کرد: هنوز کاستی‌های وجود دارد و نظرشورای نگهبان از آن نقطه مطلوبی که انتظار داریم دور است و این موضوع باید شفاف شود.

سلیمانی بیان کرد: باید از این مجرای قانونی مسائل را دنبال کرد، زیرا چه در دولت چه قوه قضایی و نهاد‌های دیگر دستشان بسته است و بدون مجلسی که قانون گذار است کاری از پیش نمی‌رود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه نیازمندبرگزای جلساتی در بدنه بسیج و تشکل‌های دانشجویی است که دانشجو اگاهی پیدا کند، بیان کرد: با برگزاری این جلسات مسئله رفع می‌شود به شرط آنکه مسئولان با نیت پاسخگویی به جمع دانشجویان بیایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار