در دومین نشست پارلمان مشورتی بانوان و خانواده استانداری مشکلات بانوان روستایی استان بررسی و راهکارهای لازم ارایه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فاطمه فاضلی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری در دومین نشست پارلمان مشورتی بانوان و خانواده استانداری که در سالن اجتماعات اداره آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت:یکی از اولویت‌های دفتر امور بانوان سفر به مناطق روستایی و بررسی وضعیت زنان استان است.

وی افزود:در این سفر‌ها با مشاهده میدانی، وضعیت زنان وکودکان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با شناسایی نیاز‌ها و مشکلات به رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: این سفر‌ها زمینه را برای رفع گوشه‌ای از مشکلات زنان استان فراهم می‌کند و این بسیار ارزشمند و امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده روستا‌ها نیود دسترسی به آب شرب روستایی است که در این زمینه رایزنی‌های لازم با شرکت آب و فاضلاب روستایی صورت گرفته است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گفت:وضعیت خانه‌های بهداشت، بازماندگان از تحصیل و میزان تحت پوشش قرار گرفتن بیمه عشایری و روستایی در این سفر‌ها بررسی می‌گرددو افرارد مستعد به نهاد‌های مربوطه معرفی می‌گردند.

فاضلی افزود:راه‌های روستایی اغلب آسفالت نیستند و اعضای روستاها بویژه زنان برای تردد از آنها با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی ادامه داد:از طریق شورای اجتماعی حقوقی زنان سیستان و بلوچستان در تلاش هستیم بتوانیم گامی مهم در راستای احقاق حقوق زنان برداریم و نشست‌های تخصصی متعددی در آینده برگزار خواهد شد.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گفت:وضعیت خانه‌های بهداشت، بازماندگان از تحصیل و میزان تحت پوشش قرار گرفتن بیمه عشایری و روستایی در این سفر‌ها بررسی می‌گرددو افرارد مستعد به نهاد‌های مربوطه معرفی می‌گردند.

فاضلی افزود:راه‌های روستایی اغلب آسفالت نیستند و اعضای روستا‌ها بویژه زنان برای تردد از آن‌ها با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی ادامه داد:از طریق شورای اجتماعی حقوقی زنان سیستان و بلوچستان در تلاش هستیم بتوانیم گامی مهم در راستای احقاق حقوق زنان برداریم و نشست‌های تخصصی متعددی در آینده برگزار خواهد شد.

آبرسانی سقایی در روستاها 

ریگی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هم در این نشست گفت:تعداد ۴۱نفر از پرسنل اداری شرکت آب و فاضلاب را بانوان تشکیل می‌دهند که ۴نفر در پست مدیریت مشغول به فعالیت هستند.

ریگی با اشاره به نقش بانوان برای ارتقا فرهنگ مصرف آب افزود:قبل از انقلاب ۳۵هزار نفر در روستا‌ها از نعمت آب برخوردار بودند و اکنون به مدد خدمات ارزنده نظام یک میلیون نفر از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۱۸۹ روستا به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: خانواده ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار