شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۰۰ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹۰ در حیطههای مختلف بهداشت محیط توسط کارشناسان بهداشت محیط پیگیری و مختومه شده است.
وی بیان کرد:سامانه ۱۹۰ بعنوان پل ارتباطی بین شهروندان و خدمتگزاران حوزه سلامت است و هدف آن رسیدگی سریع به درخواستها وشکایات شهروندان در زمینه تخلفات بهداشتی در مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی وآشامیدنی، بهداشت ابزار کار و بهداشت فردی است.
شکیبا افزود:همه مردم میتوانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته، مواد غذایی غیر مجاز، موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی، موارد مربوط به عدم رعایت بهداشت فردی و ابزار کار توسط فروشندگان مواد غذایی را به این سامانه اطلاع دهند.
وی بیان کرد:علاوه بر موارد فوق مردم میتوانند تخلفاتی را مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی و دوپینگی در استخرها، باشگاههای ورزشی، آرایشگاهها و هتلها را نیز با شماره تلفن رایگان ۱۹۰ همراه با ذکر آدرس گزارش دهند تا در زمان کمتر از ۷۲ ساعت توسط بازرسان بهداشت محیط شکایات واصله ثبت، پیگیری و رسیدگی شده و نسبت به اجرای مقررات اقدام لازم بعمل آید.
انتهای پیام/ز