دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر بخش استانی منطقه آزاد اروند گفت : با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود در منطقه آزاد اروند ،آماده برگزاری بخشی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در منطقه آزاد اروند هستیم.

 به گزارش  سید محمد حسین مرعشی پور دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر بخش استانی منطقه آزاد ارونددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت :  با برنامه ریزی ها متعددی که در برگزاری سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی اروند صورت گرفت هنرمندان فرهیخته اروند نشان دادند که  آماده برگزاری بخشی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در منطقه آزاد اروند هستند.

وی  افزود : بعد از شروع بکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند  و نگاه ویژه به تعمیر و تجهیز  سالن های مراکز فرهنگی هنری شهرستان های آبادان و خرمشهر و نگاه ویژه آقای قنواتی ، مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به هنرهای نمایش ، انجمن هنرهای نمایشی اروند از موقعیت بوجود آمده در راستای اهداف عالیه بهره برداری نمود و با استفاده از ظرفیت های موجود در سال جاری سه جشنواره مهم شامل ؛ فتح ،استانی و فجر استانی را برگزار کرد .

دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر بخش استانی منطقه آزاد اروند گفت:: این جشنواره‌ها مورد استقبال علاقمندان به فعالیت‌های فرهنگی هنری قرار گرفت به طوری که بیش از ۲ هزار نفر از جشنواره فجر استانی که اخیرا برگزار گردید استقبال کردند و توانستیم در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر بخش استانی منطقه آزاد اروند بخش‌های مختلفی، چون؛ بخش صحنه‌ای، بخش خیابانی و نمایشنامه خوانی را به اجرای عموم بگذاریم.

مرعشی پور با اشاره به اینکه در هر بخش ۵ نمایش اجرا شد ادامه داد: در بخش صحنه‌ای، نمایش‌هایی از شهر‌های؛ تهران، کرمان، گچساران، آبادان و خرمشهر ایفای نقش کردند.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه هنر‌های نمایشی در برنامه جنبی جشنواره تئاتر فجر استانی اشاره کرد و گفت: در این کارگاه ۸۰ هنرجو شرکت کردند که خانم آرزو افشار بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون تدریس این کارگاه آموزشی را برعهده داشتند و در پایان گواهینامه پایان دوره برای هنرآموزان صادر گردید.

مسئول انجمن هنر‌های نمایشی به برپایی نمایشگاه کتاب تخصصی هنر‌های نمایشی بعنوان دیگر برنامه جنبی جشنواره تئاتر فجر استانی اروند نام برد و افزود: امیدواریم با توجه به میزان علاقمندی اهالی هنر به تئاتر، اعتماد برگزاری جشنواره تئاترفجر بخش استانی به این منطقه داده شود و این منطقه آمادگی آنرا دارد بخشی از جشنواره تئاتر فجر را در آبادان و خرمشهر برگزار کند.

انتهای پیام/ د

جشنواره بین المللی تئاتر فجر

برچسب ها: جشنواره ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.