مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: ۲۳ روستای شهرستان گرمی از پوشش تلفن همراه و ۱۴۱ روستا و نقطه گردشگری از اینترنت پرسرعت بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه ICT در شهرستان گرمی ضمن اشاره به برنامه ریزی‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل برای رشد شاخص‌های ارتباطی در شهرستان گرمی افزود: به زودی شاهد افزایش پوشش و ارتقاء نسل‌های تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی در شهرستان گرمی خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات گسترده صورت گرفته توسط مجموعه ICT استان اردبیل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان و شهرستان ها، سفر اخیر وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان را یاد آور شده و بیان کرد: در این سفر مقرر شد ۳۵ روستا از روستا‌های استان اردبیل تحت پوشش تلفن همراه قرار گیرند که با رایزنی‌های انجام شده توسط اداره کل ICT استان این تعداد به ۸۶ روستا افزایش یافت که ۲۷ درصد از این ۸۶ روستا به شهرستان گرمی اختصاص داده شده است که در آینده نزدیک علاوه بر این تعداد، سایت‌های WLL روستایی آقا محمدبیگلو، قره آغاج پایین، تازه کند انگوت، شهرک ولیعصر، شهرک بعثت و تپه کردلر نیز شاهد ارتقای نسل تلفن همراه خواهند بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ادامه داد: با تلاش‌های انجام یافته در بحث اینترنت پرسرعت روستایی، تعداد روستا‌هایی که مشمول فاز ۲ اینترنت پرسرعت روستایی بودند از ۴۰۰ روستا به ۵۲۸ روستا ارتقاء یافته که از این تعداد، ۱۴۱ روستا از روستا‌های شهرستان گرمی برای طرح فوق در نظر گرفته شده اند.

رزمی با اشاره به اینکه در بحث فناوری اطلاعات نیز شاهد افزایش شاخص‌های فناوری اطلاعات در استان بوده ایم گفت: با اقدامات مفیدی که در بحث توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است زمینه برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات نیز مهیا شده است.
وی به ضرورت ایجاد اشتغال در حوزه ICT را یادآور شد و اظهار کرد: خانواده بزرگ ICT استان و در راس آن اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کار‌های بزرگی در جهت ایجاد و توسعه اشتغال در سطح استان اردبیل انجام داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل برگزاری نشست‌های تخصصی اشتغال در شهرستان گرمی را یکی از موثرترین برنامه‌های اداره کل ICT استان برای شناساندن پتانسیل‌های فضای مجازی و افزایش انگیزه برای سوق جوانان به سمت کسب و کار‌های حوزه ICT بیان کرد.


انتهای پیام/ح

بهره مندی روستاهای استان اردبیل از اینترنت پرسرعت

برچسب ها: ارتباطات ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۲:۱۳ ۲۵ دی ۱۳۹۷
استان اردبیل شهرستان گرمی روستای زنگبار دفتر مخابرات وictزنگبار
فقط در اسم مطرح شده
مخابراتی که با خودیاری 100درصد مردم ساخته شده اینم جزو نا عدالتیهای مسئولین
که جاده گردشگری موران را با دکل جلیل آباد کشور آذربایجان پوشش میدهند
Iran (Islamic Republic of)
روازاده
۰۸:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
راستی از روستای لنج آباد مشگین شهر و 7 روستای همجوار آـن چه خبر ؟ هنوز هم موبایل آنتن نمیده ؟؟؟!!!!