مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک‌های مردمی به نیازمندان و ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

افزایش ۵۷ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان کمیته امدادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با حوزه مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه این نهاد به‌منظور توسعه مشارکت‌های مردمی و جلب اعتماد عمومی طرح‌های مختلفی اجرا می‌کند، گفت: صندوق‌های صدقات، جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها، اکرام ایتام، اطعام نیازمندان، زکات، جمع‌آوری نذورات مردمی، احسان دانش‌آموزی، برکت و مفتاح الجنه از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد برای کمک به نیازمندان است.

وی اعتمادسازی را مهم‌ترین راهکار در افزایش مشارکت‌های مردمی اعلام و بیان کرد: مردم خیر و نیکوکار استان در ۹ ماهه سال جاری ۲۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در قالب صدقات، زکات و سایر کمک‌های مردمی به نیازمندان این نهاد کمک کرده‌اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش‌یافته است.

مبشری گفت: ما باید به این باور برسیم که واسطه خیر هستیم و می‌خواهیم صادقانه و خالصانه فرهنگ احسان و نیکوکار و انجام کار خیر را در جامعه گسترش دهیم.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید خدمات چهل‌ساله انقلاب و به‌خصوص کمیته امداد برای نیازمندان را به‌درستی برای جامعه بیان کرده و بااطلاع رسانی درست موجب آگاه‌سازی مردم شویم.

مبشری بابیان اینکه هدف اصلی ما توجه به محرومان و نیازمندان است، افزود: باید تلاش کنیم تا نیکوکاران و خیران را بیشتر در امورات خیر شرکت دهیم و اگر نیت ما خیر باشد خداوند نفوذ حرف ما را زیاد می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار بابیان اینکه مهم‌ترین هدف این حوزه بهره‌مندی از ظرفیت خیران و نیکوکاران در امر کمک به نیازمندان است، گفت: دو میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان از کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در سال جاری از درآمد زکات است که این مبلغ برای رفع نیاز‌های مددجویان شامل جهیزیه نوعروسان، هزینه‌های فرهنگی، درمانی، عمرانی و سایر خدمات جامعه هدف کمیته امداد هزینه می‌شود.

علی حسن مظاهری به جمع‌آوری چهار میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان از طرح اکرام ایتام در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: مابقی کمک‌های مردمی نیز از صدقات و سایر طرح‌های کمیته امداد جمع‌آوری‌شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یادآور شد: مردم نوع‌دوست و خیران نیکوکار می‌توانند جهت کمک به مددجویان این نهاد به دفاتر کمیته امداد مراجعه، واریز کمک‌های نقدی به شماره‌حساب ۰۱۱۱۵۸۵۳۵۲۰۰۱ بانک ملی و یا با سامانه پیامکی #۰۷۴ * ۸۸۷۷* به‌عنوان یکی از روش‌های نوین در پرداخت کمک‌های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل کمک‌های خود را پرداخت کنند.
انتهای پیام/غ

افزایش کمک های مردمی به نیازمندان

برچسب ها: کمیته امداد ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.