کلیان کانوی، مشاور ارشد کاخ سفید از اقدام رئیس جمهور آمریکا برای مخفی کردن جزییات گفتگوهایش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دفاع کرد.

دفاع مشاور کاخ سفید از مخفی کاری ترامپ درباره گفتگوهایش با پوتینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مخفی کردن جزییات گفتگوهایش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دفاع کرد.

کلیان کانوی، مشاور ارشد کاخ سفید گفت: «رئیس جمهور در آن زمان در ۲۰۱۷ با تعداد زیادی از درز اطلاعات روبرو بود. همانطور که به خاطر دارید، یکی از این‌ها گفتگوی تلفنی او با سران مکزیک و استرالیا بود که افشا شد. وی یک نشست در مه ۲۰۱۷ در کاخ سفید داشت که محتویات آن به بیرون درز کرد. بنابراین، در آن زمان نگرانی زیادی وجود داشت. من درباره این مسئله مستقیما با او صحبت نکردم، اما باید به شما بگویم که ما بسیار نگران هستیم. ما همواره درباره درز اطلاعات به خصوص درز اطلاعات امنیت ملی بسیار نگران هستیم.»

مشاور ارشد کاخ سفید مدعی شد: «اما آنچه که باید به یاد شما آورم این است که رئیس جمهور بیش از ۶۰ روسی را از کشور اخراج کرد و دو کنسولگری را بست. وزارت خزانه داری ما تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه دست کم یک یا دو دفعه وضع کرد که یکی از آن‌ها زمانی بود که اسد در سوریه از حملات شیمیایی علیه مردم از جمله کودکان استفاده کرد. رئیس جمهور هر دو دفعه دست به اقدام تلافی جویانه زد.»

وی گفت: «همچنین ما در حال صادرات انرژی به متحدان در شرق اروپا هستیم که برای روسیه و صنعت انرژی آن خوب نیست.»

کانوی درباره گفتگو‌ها با پوتین گفت: «شما از چیزی حرف می‌زنید که نمی‌دانید حقیقت دارد یا خیر و باید بیشتر مراقب باشید. رئیس جمهور دیدار تک به تک با سران بسیاری داشته است. ترامپ با کیم جونگ اون دیدار کرد. با آقای مودی دیدار کرد. ترامپ بسیار شفاف بوده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار