رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از نخبگان سیاسی این کشور خواست به استقلال این کمیسیون احترام بگذارند.

فشارهای سیاسی علیه کمیسیون انتخابات خاتمه یابدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری از نخبگان سیاسی این کشور خواست به استقلال این کمیسیون احترام بگذارند و فشارهای سیاسی وارد نکنند.

وی اظهار داشت: فشارهای سیاسی، امنیتی و روحی هرگز نمی تواند استقلال کمیسیون انتخابات را خدشه دار کند. برخی بزرگان به جای اینکه فشار وارد کنند بهتر است به استقلال کمیسیون حرمت گذاشته و از آن حمایت کنند.

اظهارات رئیس کمیسیون انتخابات در حالی است که در روزهای اخیر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت و  سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری به تندی از تاخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی انتقاد کرده و تاکید کرده بودند که عملکرد کمیسیون انتخابات دیگر برای مردم قابل تحمل نیست.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از نهادهای ناظر انتخاباتی نیز انتقاد کرد و گفت: برخی نهادهای ناظر به جای اینکه مسئولیت بگیرند، متاسفانه استقلال کمیسیون مستقل انتخابات را زیر سوال می برند. توقع ما از نهادهای ناظر این است که به جای که جایگاه کمیسیون انتخابات را خدشه دار کند، به تعهدات خود عمل کرده و از کارکرد خود گزارش دهند.

رئیس کمیسیون انتخابات از نهادهای ناظر خواست تا به جای اظهارات سیاسی، به نقش سازنده خود بپردازند.

عبدالبدیع صیاد با اشاره به مدت زمان اندک باقی مانده برای ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری خواست تا به تقویم انتخابات این کمیسیون احترام گذاشته و در مدت باقی مانده ثبت نام کنند.

گفتنی است که نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان تا 30 ماه جاری فرصت دارند برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند. تاکنون چهار نفر برای این انتخابات ثبت نام کرده اند، اما از ثبت نام نامزدهای مطرح ریاست جمهوری تاکنون خبری نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار