مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست طرح توسعه فاز١٣ پارس جنوبی گفت: همه واحد‌های زیست محیطی پالایشگاه فاز ١٣ در مدار بهره برداری قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کوروش عمادی  مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست طرح توسعه فاز١٣ پارس جنوبی گفت: واحد تصفیه پساب‌های صنعتی از سه بخش شامل تصفیه فاضلاب‌های روغنی، شیمیایی و بهداشتی تشکیل شده است که بخش تصفیه فاضلاب‌های روغنی به عنوان مهمترین قسمت واحد یاد شده به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: این بخش با دریافت فاضلاب‌های روغنی از واحد‌های بالادستی و ورود آن به قسمت شناورسازی و جداسازی که هر کدام ۸۰ مترمکعب بر ساعت ظرفیت دارند، به تفکیک و جدا سازی کامل روغن از آب می‌پردازد.

مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست طرح توسعه فاز١٣ پارس جنوبی ادامه داد: پس از حصول اطمینان از استاندارد بودن پساب تولید شده، روغن برای تصفیه دوباره به واحد off spec فرستاده می‌شود و پساب تصفیه شده نیز پس از انجام آزمایش‌های مربوط و اطمینان از رعایت حدود مجاز زیست محیطی به همراه سایر آب‌های مصرفی پالایشگاه از طریق خط لوله Out Fall به دریا وارد می‌شود.

عمادی افزود:بخش تصفیه فاضلاب‌های شیمیایی برای خنثی‌سازی فاضلاب‌های اسیدی و قلیایی و تنظیم PH آن‌ها طراحی و اجرا شده و با ظرفیت پنج مترمکعب برساعت در حال فعالیت است.

وی به تکمیل مراحل ساخت بخش تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: این بخش از واحد تصفیه پساب‌های صنعتی از نوع هوازی است و پس از استقرار کارکنان در ساختمان‌های غیر صنعتی در سرویس قرار می‌گیرد.

مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست طرح توسعه فاز١٣ پارس جنوبی همچنین با اشاره به راه اندازی واحد‌های فرآیندی پالایشگاه و هدف گذاری برای دریافت گاز ترش غنی از سکو‌های دریایی، تصریح کرد: باتوجه به اینکه ردیف اول واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه فاز ١٣، ماه گذشته به بهره‌برداری رسید، همه واحد‌های زیست محیطی، پیش از ورود گاز از بخش فراساحل این طرح، در مدار بهره برداری قرار گرفته‌اند.

یادآور می‌شود، این واحد‌ها همگام با عملیاتی شدن پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٣ با هدف کاهش و جلوگیری از ایجاد آلایندگی‌های زیست محیطی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/ک

واحد تصفیه پساب‌های صنعتی پالایشگاه فاز ۱۳ تکمیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.