پارلمان انگیس با ۴۳۲ رأی مخالف در برابر ۲۰۲ رأی موافق، توافق برکسیت را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان انگلیس به توافق دولت برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای منفی داد. 

پارلمان انگلیس سرانجام طرح ترزا می، نخست وزیر این کشور برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا را با ۴۳۲ رأی مخالف در برابر ۲۰۲ رأی موافق رد کرد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس نیز درخواست سلب اعتماد از ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس را تقدیم پارلمان کرد.

این طرح میان دولت انگلیس و اتحادیه اروپا مورد توافق قرار گرفته بود، اما اجرایی شدن آن به تصویب پارلمان انگلیس نیاز داشت.

ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس پس از رد شدن توافقنامه برکسیت در پارلمان این کشور گفت: این رای‌گیری نشان نداد پارلمان از چه چیز حمایت می‌کند (بلکه فقط نشان داد که از چه چیز حمایت نمی‌کند).

نخست وزیر انگلیس گفت نمی‌داند آیا پارلمان این کشور قصد دارد به نتیجه همه پرسی درباره برکسیت احترام بگذارد یا خیر.

ترزا می‌ افزود: شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس در خور آن هستند که در اسرع وقت درباره تصمیم پارلمان آگاه شوند. باید مشخص کنیم که آیا دولت انگلیس اعتماد پارلمان را برای خود دارد یا خیر. معتقدم دولت من همچنان از اعتماد پارلمان انگلیس برخوردار است. اگر پارلمان این کشور به دولتش رای اعتماد بدهد با شرکای انگلیس مذاکره خواهد کرد.

او افزود روز دوشنبه درباره مسیر پیش رو بیانیه خواهد داد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: رد توافقنامه برکسیت در پارلمان یک شکست فاجعه آمیز برای دولت ترزا می‌ به شمار می‌رود.

کوربین همچنین در پی شکست طرح ترزا می‌ برای خروج از اتحادیه اروپا، طرح رای عدم اعتماد به دولت این کشور را تقدیم پارلمان کرد.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ برگزار شد و به دنبال آن بسیاری از کارشناسان از آینده اقتصادی و تجاری این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
انگليس به اروپا خيانت كرد
Germany
بهروز
۰۲:۵۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
ما برای وصل کردن امدیم کی برای فصل کردن امدیم
آخرین اخبار